به گزارش رویترز این معلمان گفتند که برخی از دانشآموزان مقالات را یک جا از روی اینترنت بر میدارند، و آنقدر تنبل هستند که زحمت زدودن نشانههای این کار را از متن "بریده و چسبانده شده" را به خود نمیدهند.
58 درصد معلمان مورد مصاحبه قرار گرفته با پرسشنامه "انجمن معلمان و مدرسان" (ATL) انگلیس در میان شاگردان سال آخر دبیرستان خود به این سرقتهای ادبی برخورده بودند.
مری بوستد، دبیر کل ATL در این باره گفت: "معلمان درتشخیص این که مقالات ارائهشده کار خود دانشآموزان است یا از اینترنت سرقت شده است، با انبوهی از مطالب "بریده و چسباندهشده" روبرو هستند."
اما ممکن است راهحلهایی هم وجود داشته باشد.
دیانا بیکر از کالج امانوئل در دورهام در این باره میگوید: "من به این نتیجه رسیدهام که هنگامی که برای دانشآموزان به روشنی توضیح داده شود که سرقت ادبی و عواقب آن چیست و چگونه باید به منبع اصلی ارجاع دهند تا بتوانند از کارهای منتشرشده استفاده کنند، سرقت ادبی دیگر مشکل بزرگی نخواهد بود."
به نظر بیکر بیشتر دانشآموزانی که به سرقت ادبی میپردازند از سر نادانی به این کار تا دست میزنند تا فریبکاری.