مهدی صیفی-مدیر پروژه بزرگراه یادگار امام (ره): بزرگراه یادگار امام(ره) یکی از شریان‌های اصلی ضلع غربی پایتخت است.

این بزرگراه از خیابان سئول آغاز می‌شود و بعد از عبور از محدوده مناطق ۱، ۲ و ۹ در نهایت به محله امام خمینی (ره) به منطقه ۱۰ می‌رسد. البته از اوایل دهه ۹۰ با تصمیم مدیران شهری و به درخواست شهروندان پیش‌بینی شد تا شاخه‌ای برای این بزرگراه ایجاد و طول آن بیشتر شود تا بخشی از بار ترافیکی خیابان آیت‌الله ‌سعیدی و بزرگراه نواب به این محدوده از شهر تهران انتقال یابد.

از طرفی رانندگان به جای طی مسافتی طولانی و دور زدن میدان فتح به راحتی به بزرگراه فتح دسترسی پیدا کنند. اما برای اجرای این طرح نیاز به تملک بخشی از پادگان جی و رفع معارضان بود که سختی‌های خود را داشت. به همین دلیل با وجود آغاز پروژه ۱۷ کیلومتری ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) در سال ۱۳۹۶ و تملک ۳۰ هزارمترمربع از اراضی پادگان جی، پس از یک سال این طرح متوقف شد. چون تملک ۴۰ هزارمترمربع از پادگان باقی مانده بود و از طرفی نیاز به خرید املاک سوله آموزش و پرورش و برخی واحدهای تجاری مانند سنگ‌بری‌ها بود که اجرایی نشد. در این میان رفع معارضان فرودگاه مهرآباد هم دردسرهای خاص خود را داشت.

البته سازمان املاک و مستغلات شهرداری در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد. چون ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)، علاوه بر کاهش بار ترافیکی در منطقه ۹ می‌تواند تأثیر زیادی بر مناطق ۲ و ۲۱ بگذارد. بنابراین امیدواریم با حضور شهردار جدید این طرح در اولویت کارهای اجرایی قرار بگیرد و بتوانیم با توجه به پیشرفت ۶۵‌درصدی در زیر پادگان جی و محدوده خیابان شهید نوری نیارکی سال آینده پروژه عملیاتی شود.