گروه محیط‌زیست: اجرای برنامه‌هایی نظیر تعطیل کردن واحدهای بسیار آلاینده، انتقال واحدها به شهرک صنعتی و الزام این واحدها به اجرای تمهیدات برای کاهش آلودگی از وظایف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است اما پیش از اجرای این برنامه‌ها، واحدهای صنفی باید شناسایی و بازدید شوند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری به مناسبت هفته هوای پاک گفت که تا به حال 55 هزار واحد صنعتی در تهران و حومه آن مورد بازدید و بررسی قرار گرفته‌اند که سهم آلایندگی این واحدها در آلودگی هوای تهران 83/11 درصد است.

محمود نصری اضافه کرد: شرکت ساماندهی بر اساس بند20 ماده 55 قانون شهرداری، اقداماتی مانند تعطیل کردن واحد‌های بسیار آلاینده، انتقال واحدها به شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های صنفی و الزام این واحدها به اجرای تمهیدات برای کاهش آلودگی را به اجرا در آورده است که در این زمینه تا کنون 729 واحد ریخته‌گری و 54 واحد آجرپزی تعطیل شده است.

به گفته او امسال هم تا کنون از 4500 واحدصنفی بازدید شده که 29 واحد تعطیل شده‌اند و برای 821 واحد رأی صادر شد. نصری اجرای دقیق طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران، بهره‌گیری از فناوری‌های پاکیزه و سازگار با محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی با شرکت مردم  را مهم‌ترین عامل در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.