بوستان «بعثت» از بوستان‌های بزرگ منطقه ۱۶ است که با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات تفریحی به شهروندان، در حوزه‌های گردشگری و محیط‌زیست به امکانات متنوع تفریحی و زیست‌محیطی تجهیز شده است.

این بوستان وسیع مساحتی حدود ۴۵هکتار دارد و سال ۱۳۵۱ در کنار ترمینال جنوب و در همسایگی محله‌های خزانه بخارایی و باغ آذری به بهره‌برداری رسید. بوستان بعثت علاوه بر امکانات منحصربه‌فرد تفریحی، یکی از تنفسگاه‌های تأثیرگذار تهران محسوب می‌شود و دارای تنوع زیستی از ‌گونه‌های مختلف گیاهان و پرندگان است. دریاچه بعثت یکی دیگر از چشم‌اندازهای زیبای این بوستان به شمار می‌رود که حدود ۳هکتار مساحت دارد و دومین دریاچه بزرگ پایتخت بعد از دریاچه خلیج‌فارس محسوب می‌شود.

در این دریاچه می‌توانید به تماشای‌گونه‌های متنوعی از پرندگان بنشینید یا از لذت قایقرانی در آن بهره‌مند شوید.  شهربازی و کافی‌شاپ از دیگر امکانات تفریحی بوستان بعثت نیز همه روزه میزبان شهروندان بومی و مسافرانی است که در بدو ورود به تهران بعد از خروج از پایانه ترمینال جنوب، برای رفع خستگی یا تماشای زیبایی‌های پایتخت قدم به این بوستان می‌گذارند.  

  •  چگونه برویم؟  

بوستان بعثت در حاشیه بزرگراه بعثت و در کنار ترمینال جنوب واقع شده است. شما می‌توانید از محوطه‌ای که در داخل بوستان برای پارک خودرو در نظر گرفته شده است استفاده کنید.