سارق سابقه‌دار که پس از محکومیت به قطع دست، توانسته بود از زندان فرار کند، با تشکیل باندی 5نفره سرقت‌های خود را از سر گرفت.

این مرد پس از دستگیری راز 20 سرقت میلیونی از خانه‌های تهران و کرج را فاش کرد.

به گزارش همشهری، مدتی قبل با ارسال شکایت‌های مشابهی به پایگاه دوم آگاهی تهران، کارآگاهان در جریان سرقت‌ شبانه‌ از خانه‌های غرب تهران قرار گرفتند.

با آغاز تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان، کارآگاهان به بررسی نحوه وقوع سرقت‌ها پرداختند و در این میان متوجه شدند همه این سرقت‌ها در ساعات پایانی شب با استفاده از یک شگرد صورت گرفته‌اند.

با این اطلاعات در حالی که احتمال می‌رفت سرقت‌های شبانه از سوی اعضای یک باند صورت گرفته‌ باشد، کارآگاهان بررسی‌های خود را روی شناسایی اعضای باند متمرکز کردند و از طریق منابع اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از سارقان دست یافتند.

در حالی که این اطلاعات نشان می‌داد سردسته باند، جوانی به نام افشین است که مدتی قبل به اتهام سرقت، محکوم به قطع دست شده اما توانسته بود هنگام انتقال به زندان همدان از دست مأموران فرار کند، جست‌وجو برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز شد و مدتی بعد کارآگاهان او را در یکی از شهرهای شمالی کشور ردزنی کردند.

با شناسایی مخفیگاه متهم فراری و همدستانش، گروهی از کارآگاهان به دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 5 عازم شمال کشور شده و در یک عملیات ضربتی موفق شدند افشین و 4 نفر از همدستانش را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

با انتقال متهمان به تهران، آنها در بازجویی‌ها به سرقت از 20 خانه در تهران و کرج اعتراف کردند و گفتند: پس از شناسایی خانه‌های مورد نظرمان، نیمه‌های شب عملیات سرقت را آغاز می‌کردیم و با تخریب قفل در ورودی قدم به خانه‌ها می‌گذاشتیم. سپس پول‌ها، جواهرات و گاوصندوق خانه را به سرقت برده و  از محل فرار می‌کردیم.

با اعترافات متهمان، بازپرس پرونده برای آنها قرار بازداشت صادر کرد و سارقان جوان برای ادامه تحقیقات راهی بازداشتگاه پلیس شدند.