مهدیه مصطفایی: ساعتی به نیمه شب 24 بهمن، زن جوان به همراه 2 فرزند خردسالش در حال خوابیدن بودند که ناگهان سروصدای عجیبی از حیاط خانه به گوش رسید.

شوهرش در ماموریت کاری بود و بنابراین وحشتزده کنجکاو شد تا بفهمد چه اتفاقی رخ داده اما قبل از آنکه بتواند دست به کاری بزند 3  جوان  را در مقابلش دید که با خشونت و تهدید اسلحه او  و کودکانش را در اتاق پذیرایی زندانی کردند و پس از بستن دست و پایش،   با سرقت 12 میلیون تومان طلا و جواهر و لوازم دیگر در تاریکی شب گریختند.

با رفتن سارقان، زن با هر زحمتی که بود طناب‌ها را باز کرد وماجرا را به پلیس اطلاع داد،  با توجه به شگرد سرقت و وقوع آن در شبی که شوهر زن در ماموریت بود، احتمال دخالت یک آشنا در این سرقت قوت گرفت.

وقتی کارآگاهان متوجه شدند برادرزاده زن مالباخته که دختر جوانی است از 6 ماه قبل از خانه فرار کرده و دیگر بازنگشته، وی به‌عنوان یکی از مظنونان مطرح شد و کارآگاهان در جریان یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، توانستند روز بعد این دختر را در حیدرآباد دستگیر کنند.

دختر جوان درهمان نخستین بازجویی‌ها به سرقت از خانه عمه‌اش با همدستی چند جوان فراری اعتراف کرد و گفت: بعد از فرار از خانه با 4جوان به نام‌های صادق، جواد، سعید و آزاده که همگی از خانه‌هایشان فرار کرده بودند آشنا شدم و با آنها نقشه‌ سرقت‌ها را طراحی می‌کردیم و به اجرا در می‌آوردیم.

دختر فراری در ادامه درباره شگرد سرقت‌ها گفت: از 2 ماه قبل، ابتدا با تصادف‌های ساختگی، دست به سرقت خودرو می‌زدیم و سپس نقشه سرقت از خانه‌های اقوام‌مان را طراحی کرده و سوار بر این خودروها به محل سرقت می‌رفتیم که در این سرقت‌ها من نقش راننده را داشتم و بعد از وقوع سرقت با سرعت از محل می‌گریختیم.

با اعترافات این دختر جوان، مخفیگاه سارقان در حصارک کرج به محاصره درآمد، اما سارقان وقتی با ماموران روبه‌رو شدند درگیری مسلحانه‌ای را رقم زدند و پس از مجروح کردن
یک سرباز، 3 نفر از آنها از حلقه محاصره ماموران گریختند ولی جواد- یکی از سارقان- دستگیر شد.

با اطلاعاتی که یکی از سارقان جواد در اختیار پلیس قرار داد 3 عضو دیگر باند نیز 27 بهمن در آمل به محاصره درآمدند و دستگیر شدند.

سردار زارعی فرمانده انتظامی استان تهران، با اعلام این خبر گفت: متهمان هم اکنون با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی کرج با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 44679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز