همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد بعدازظهر دوشنبه (29بهمن) در دیدار نخست وزیر امارات عربی متحده گفت: دو کشور از حقوق همدیگر در همه عرصه ها صیانت خواهند کرد.

در این دیدار رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده می توانند برای برپایی امنیت پایدار در منطقه همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه مناسبات و همکاری های دوجانبه وجود ندارد، افزود: ایران برای برقراری روابط حداکثری و ارائه دستاوردهای ارزشمند خود به امارات آمادگی کامل دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو ملت ایران و امارات براساس برادری استوار است، گفت: هر دو کشور از پیشرفت، عزت و امنیت یکدیگر خرسند می شوند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: سفر نخست وزیر امارات به ایران به منزله تاکید بر برادری میان ملت های دو کشور است.

محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات عربی متحده نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران تاکید کرد: ادعای بیگانگان مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خطری برای کشورهای منطقه است، بسیار واهی است، چرا که تاریخ و زندگی ملت های منطقه، مشترک است.

نخست وزیر امارات با اشاره به امکانات فراوان دوکشور در بخش های مختلف گفت: تهران و ابوظبی می توانند با توسعه مناسبات در همه عرصه ها از جمله در حوزه اقتصادی، ثابت کنند که مکمل یکدیگر هستند.