گروه سیاسی: معاون اول رئیس‌جمهوری و نخست وزیر امارات روابط اقتصادی و موضوع هسته‌ای ایران را به‌عنوان مهم‌ترین محور گفت‌وگو‌های خود در تهران برشمردند.

پرویز داوودی پس از دیدار و مذاکرات با نخست وزیر امارات در کنفرانس خبری مشترکی که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد و مهر خبر آن را منتشر کرد، گفت‌وگو درباره حقانیت فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این دیدار بر شمرد و گفت: در این دیدار درخصوص فناوری صلح آمیز کشورمان با امیر دوبی بحث و تبادل نظر کردیم که ایشان نیز بر حق ایران در استفاده صلح آمیز هسته‌ای تاکید کردند.

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و پیگیری اجرایی شدن این کمیسیون از سوی وزرای اقتصادی و مسئولان مربوطه از دیگر مباحث دیدار داوودی با نخست‌وزیر امارات بود.

در این کنفرانس خبری شیخ محمد بن راشد نخست وزیر امارات نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور دوست امارات به شمار می‌رود اظهار داشت: ایران و امارات روابط تاریخی و مستحکمی با یکدیگر دارند که با سفر بنده به جمهوری اسلامی ایران، روابط 2کشور به سوی افق‌های روشن‌تر سوق پیدا خواهد کرد.

محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران تاکید کرد: ادعای بیگانگان مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خطری برای کشورهای منطقه است، بسیار واهی است چرا که تاریخ و زندگی ملت‌های منطقه، مشترک است.

آل مکتوم که با استقبال رسمی معاون اول رئیس‌جمهوری وارد تهران شده بود، پس از پایان برنامه‌هایش، با بدرقه رسمی پرویز داوودی تهران را ترک کرد.

کد خبر 44689

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز