مدیر کلینیک دیابت یاس گفت: حدود ۳۰ درصد افراد کشور در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند.

 همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده : «دکتر فرشاد شریفی» در حاشیه برگزاری همایش روز دیابت  با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما افزود: «نتایج مطالعات و تحقیقات صورت گرفته حکایت از آن دارد که حدود ۱۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهر تهران و حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند. »

او علت اصلی ابتلای افراد به بیماری دیابت را چاقی افراد بر شمرد و اظهار داشت: «نبود تحرک، تغذیه ناسالم، و سبک زندگی ناسالم دست به دست هم داده تا افراد جامعه دچار اضافه وزن، چاقی و در نهایت به بیماری دیابت مبتلا شوند. »

تست قند خون در همایش دیابت‌

دکتر شریفی در ادامه سخنان خود  به آمار افراد در معرض آسیب هم اشاره کرد و گفت: «حدود 2۰ درصد مردم در جامعه در معرض ابتلا به دیابت هستند و به همین دلیل برگزاری چنین همایش هایی برای آگاه سازی مردم و کاهش آمار مبتلایان لازم و ضروریست. »

مدیر کلینینک دیابت ادامه داد: «دیابت ام الامراض است و فرد مبتلا در گذر زمان به بیماری های قلبی، عروقی، کلیوی و بینایی مبتلا می شوند. »

او تاکید کرد: «همه مسئولان حوزه سلامت باید نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند و این موضوع را جدی بگیرند. »

همایش دیابت عصر امروز ۵ شنبه به همت کلینیک تخصصی دیابت یاس با همکاری شهرداری منطقه ۶ و با حضور جمعی از متخصصان حوزه پزشکی و شهروندان ساکن در منطقه ۶ در خیابان خدری برگزار شد