همشهری آنلاین: کمیته تحریم سازمان ملل متحد رسما از بی اعتنایی اکثریت کشورهای عضو این سازمان برای اعمال تحریمهای قید شده در قطعنامه ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کمیته نظارت بر تحریمها درسازمان ملل متحد اعلام کرد که کمتر از 50 درصد از کشورهای عضو این سازمان، گزارشهای لازم در ارتباط با دنباله روی آنها از تحریمهای ایران را ارائه کرده اند.

ژوهان وربکه، سفیر بلژیک در سازمان ملل متحد و رئیس این کمیته گفت: حمایت از 2 مرحله نخست تحریمها علیه ایران در بین 192 عضو سازمان ملل متحد بسیار پایین بوده است.

در عین حال آلجاندرو ولف کفیل نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد هم از کشورها خواست تا نسبت به تسلیم گزارشها هرچه سریع تر اقدام نمایند.

رئیس کمیته تحریم گفت طی سه ماه گذشته، این کمیته تنها یک گزارش درباره پیروی از قطعنامه از سوی کشورها دریافت کرده است.

میشل کافاندو سفیر بورکینافاسو در سازمان ملل متحد و معاون کمیته تحریم گفت : کارهای زیادی هنوز لازم است تا برای طی این روند و همراهی کشورها، انجام شود.

در حالی که سازمان ملل علنا از عدم تبعیت بین المللی از تحریم ایران خبر داده است، سفیر آمریکا نیز تهدید کرد که در صورت تسلیم نشدن ایران در برابر قطعنامه های شورای امنیت، فشارها می تواند بر تهران افزایش یابد.

خبر اعلام مخالفت اکثریت جامعه جهانی به تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به سبب پافشاری برحقوق مشروع هسته‌ای خود بار دیگر دروغ بودن ادعاهای آمریکا درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران و تنها بودن کاخ سفید در صحنه بین المللی را نشان می دهد.

برچسب‌ها