معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: بر اساس بند «ث» ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه به منظور توسعه کتابخانه‌های روستایی، تکالیفی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای روستاهای فاقد کتابخانه مشخص شده‌است.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دوشنبه(۲ دی‌ماه) در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در اراک، با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هفت هزار و۵۱۳ کتابدار در بیش از سه هزار و ۴۰۰ باب کتابخانه در کل روستاها و شهرها دارد، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با دارا بودن این تعداد از کتابخانه و کتابدار به‌عنوان یک نهاد تحول‌آفرین در کشور قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر نقش کتابخانه‌ها به مراجعه افراد برای مطالعه و امانت گرفتن کتاب محدود نمی‌شود؛ بلکه با توجه به نوع نگرشی که در مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی اتفاق افتاده‌است، به حوزه کودک در کتابخانه‌ها توجه ویژه‌ای شده‌است.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه امر کتابخوانی باید از دوران کودکی آغاز شود، بیان کرد: در حال حاضر، برای رسیدن به این امر مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با فراگیری شیوه‌های نوین ارتباطی در بخش کودک فعال است.

شفاعی افزود: اکنون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بنا بر تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به باشگاه‌های چند منظوره تبدیل شده‌است تا تمامی اقشار بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دو رکن اساسی هیأت امنا و انجمن‌ها تشکیل شده است، عنوان کرد: هر اندازه انجمن‌های عمومی فعال‌تر و پویا تر باشد، آن شهر دارای کتابخانه‌های رو به رشدی خواهد بود.

شفاعی خاطرنشان کرد: بر اساس بند ث ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه به منظور توسعه کتابخانه های روستایی، تکالیفی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای روستاهای فاقد کتابخانه مشخص شده‌است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ایجاد کتابخانه‌های سیار با کمک خودروهای سیار در روستاها است.