چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
۰ نفر

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: بر اساس بند «ث» ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه به منظور توسعه کتابخانه‌های روستایی، تکالیفی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای روستاهای فاقد کتابخانه مشخص شده‌است.

كتابخانه سيار روستايي

به گزارش همشهری آنلاین، به‌نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دوشنبه(۲ دی‌ماه) در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در اراک، با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هفت هزار و۵۱۳ کتابدار در بیش از سه هزار و ۴۰۰ باب کتابخانه در کل روستاها و شهرها دارد، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با دارا بودن این تعداد از کتابخانه و کتابدار به‌عنوان یک نهاد تحول‌آفرین در کشور قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر نقش کتابخانه‌ها به مراجعه افراد برای مطالعه و امانت گرفتن کتاب محدود نمی‌شود؛ بلکه با توجه به نوع نگرشی که در مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی اتفاق افتاده‌است، به حوزه کودک در کتابخانه‌ها توجه ویژه‌ای شده‌است.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه امر کتابخوانی باید از دوران کودکی آغاز شود، بیان کرد: در حال حاضر، برای رسیدن به این امر مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با فراگیری شیوه‌های نوین ارتباطی در بخش کودک فعال است.

شفاعی افزود: اکنون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بنا بر تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به باشگاه‌های چند منظوره تبدیل شده‌است تا تمامی اقشار بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دو رکن اساسی هیأت امنا و انجمن‌ها تشکیل شده است، عنوان کرد: هر اندازه انجمن‌های عمومی فعال‌تر و پویا تر باشد، آن شهر دارای کتابخانه‌های رو به رشدی خواهد بود.

شفاعی خاطرنشان کرد: بر اساس بند ث ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه به منظور توسعه کتابخانه های روستایی، تکالیفی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای روستاهای فاقد کتابخانه مشخص شده‌است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ایجاد کتابخانه‌های سیار با کمک خودروهای سیار در روستاها است.

کد خبر 472822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha