آموزش کشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات و آموزش گل و گیاه شهرداری منطقه ۷، برای شهروندان زمینه کسب و کار فراهم کرده است.

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: آموزش کشت گیاهان دارویی، چند سالی است با استقبال شهروندان مواجه شده و به گفته رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۷، شهروندان با شرکت در این کلاس‌ها و گذراندن مراحل روش کشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی می‌توانند در پایان دوره، کسب و کاری برای خود راه اندازی کنند.
«شادی مالکی»، با اشاره به وضعیت گلخانه ها و مزرعه¬های آموزشی در منطقه۷ گفت: «حدود ۴۰۰ متر مربع گلخانه آموزشی و ۲۰۰ متر مربع مزرعه آموزشی در منطقه وجود دارد که روش کشت صیفی، سبزی و انواع گیاهان دارویی و تزئینی در آنها آموزش داده می‌شود.»
به گفته او شهروندان با شرکت در این دوره‌های آموزشی، از یک سو می‌توانند سبزی و صیفی مورد نیاز خود را به شکل ارگانیک تولید و از سوی دیگر پس از آشنایی با شیوه کاشت انواع گیاهان دارویی و خواص آنها،امرار معاش کنند.
مالکی در پایان گفت: «نزدیک به ۸۰ درصد کسانی که در دوره‌های آموزشی گل و گیاه شرکت می‌کنند در پایان، وارد بازار کسب و کار می‌شوند.»
مرکز تحقیقات و آموزش گل و گیاه شهرداری منطقه در خیابان سهروردی شمالی، خیابان ابن ایمین، خیابان سیبویه قرار دارد.