حجت الاسلام والمسلین صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین شهروندان منطقه ۱۴ حضور یافت و از ویژگی های اخلاقی و جایگاه او در جبهه مقاومت گفت.

همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خطیب نماز جمعه تهران درباره شهید سردار سلیمانی گفت: «عروج شهید سلیمانی قبل از فاطمیه رخ داده و در واقع مردم را برای نهضتی آماده کرده است. این شهید برای خدا کار کرد و مزدش را هم با شهادت و عزت جهانی گرفت. با همه حماسه آفرینی هایی که برای حفظ حریم اهل بیت(ع) انجام داد، حقش بود که بر سر سفره گسترده ائمه معصومین (ع) باشد. او در حیاتش جز خدمت به خلق کاری نکرد و با رفتنش مردم را بیش از پیش متحد کرد.» خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان این که حضور و شور مردم برای تشییع پیکر پاک این شهید در دوران ۴۰ ساله انقلاب بی سابقه بود، افزود: «تصور دشمن بر این بود، با فتنه انگیزی هایی که انجام داده، مردم نسبت به ارزش های انقلابی بی تفاوت شده اند. اما عشق مردم به سردار سلیمانی نشان داد که گمان اشتباهی داشته اند. هیچ کس تصور نمی کرد میلیون ها نفر از کوچک و بزرگ، مرد و زن برای تشییع پیکر سردار دلاور روانه خیابان شوند.»

 به اعتقاد حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، سردار سلیمانی هنگام حیاتش با رشادت و دلاوری امنیت را در کشور و منطقه خاورمیانه حاکم کرد و با شهادتش باعث سرافکندگی دشمن شد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: «شهید سلیمانی در مکتب حضرت زهرا(س) درس آموخته و فرزند برومند و دلاور حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود. برای همین سیره زندگی اهل بیت(ع) را الگوی زندگی خود کرده بود. هیچ کس را پیدا نمی کنید که از سردار آزرده خاطر باشد. این شهید بزرگوار نسبت به همه متواضع بود. این مرد دلی به وسعت دریا داشت و برایش فرقی نمی کرد به یاری چه کسی می رود و از چه قومی یا مذهبی است. او با رفتنش الفتی در دل ها ایجاد کرد.»

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان با بیان خاطره ای گفت: «حجت الاسلام و المسلمین شیرازی در دفتر کار سردار فعالیت می کرد. می گفت هیچ وقت این شهید بزرگوار جلوتر از من قدم بر نمی داشت.»