همشهری آنلاین: نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله احمد خاتمی برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خطیب جمعه تهران با اشاره به نام گذاری دهه بعدی انقلاب به نام پیشرفت و عدالت از جانب مقام معظم رهبری، گفت: باید در این دوره با تلاشی مضاعف در مسیر پیشرفت و عدالت گام برداشت و عقب ماندگی‌های تاریخی طاغوت را بیش از پیش جبران کرد. 
 
سید احمد خاتمی نوآوری و شکوفایی را طلیعه حرکت ملت ایران در سال 87 دانست و تاکید کرد: جوانان برومند ما بارها ثابت کرده اند که می‌توانند نوآور باشند و به دست آوردن فن آوری صلح آمیز هسته‌ای یکی از مهمترین نوآوری ها بود که به دست جوانان صورت گرفت.

وی شکوفایی را به ثمررساندن طرح‌های نیمه تمام دانست و گفت: امیدواریم با تلاش دولت و مجلس در سال 87 شاهد تکمیل طرح های نیمه تمام باشیم و مردم شیرینی به ثمر نشستن این طرح ها را با همه وجود حس کنند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد : منظور اصلی مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام شکوفایی همین به ثمرنشستن طرح‌های مختلفی بوده است که از آغاز انقلاب کلنگ آن به زمین زده شده است اما به پایان نرسیده است.

خاتمی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از نشاط و سرزندگی کم نظیر ملت ایران در آغاز سال 87 گفت: بیش از 71 میلیون نفر سفر ، گویای نشاط و سرزندگی ملت ما بوده و این امر بی‌سابقه است و باید در این جا از همه کسانی که زمینه این سفرها را فراهم کردند به ویژه از نیروی انتظامی قدردانی کنیم.

وی همچنین با اشاره به سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با تشکر از تلاش‌های این بنیاد افزود: امیدواریم با تلاش های انجام شده این بار سنگین مسکن بر دوش مردم بیشتر نشود.

همچنین امام جمعه موقت تهران یاد شهیدان صیاد شیرازی و آوینی و نیز جمعی از جوانان راهیان نور را در حادثه‌ای که در آخر سال 86 بوقوع پیوست گرامی داشت.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس هشتم، گفت: باید از همه مردم، ناظران، مجریان، رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی به پاس برگزاری موفقیت‌آمیز این انتخابات تشکر کنم.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: این انتخابات با تلاش همه مسئولان، ناظران و مجریان با سلامت کامل برگزار شد و نشان سلامت این انتخابات، عصبانیت آمریکا، اتحادیه اروپا و ضدانقلاب خارج از ایران است چرا که اگر آنها تعریف می کردند ما باید شک می کردیم.

وی حضور 60 درصدی مردم در انتخابات را در دنیا کم نظیر خواند و تصریح کرد: به رغم اینکه برخی‌ها نگران این بودند که زمان برگزاری انتخابات مناسب نیست و ممکن است مردم کم شرکت کنند مردم با هوشمندی در این انتخابات حضوری پرشور داشتند.

امام جمعه موقت تهران حضور مردم در مرحله دوم انتخابات را پراهمیت توصیف کرد و گفت: در مرحله دوم هم یک سوم دیگر از نمایندگان برگزیده می شوند و مردم باید با تداوم حرکت مثبت خود در مرحله دوم نیز حضوری پررنگ داشته باشند و حرکت خود را کامل کنند.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات هم باید مراقب باشیم تا پول سالاری حرف اول را نزند.

امام جمعه موقت تهران وجود سلایق مختلف در مجلس هشتم را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این ویژگی همیشگی مجالس ما بوده است که سلایق مختلف همواره در عرصه مجلس و مدیریت کشور حضور داشته اند و کشور را به خوبی پیش برده اند.

خاتمی در ادامه با تاکید بر این که مردم باید در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به خدمتگزاران واقعی رای دهند تصریح کرد: تشنگان قدرت شایستگی حضور در مجلس شما مردم را ندارند و باید همیشه به این مسئله دقت ویژه داشت همچنان که همیشه این دقت را داشته اید.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم درخصوص تشنگان قدرت تصریح کرد: هم شورای نگهبان و هم آنهایی که می خواهند اعتبارنامه نمایندگان را تصویب کنند باید توجه داشته باشند که تشنگان قدرت شایستگی حضور در کنار شیفتگان خدمت را ندارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهانت‌های اخیر به دین مبین اسلام و تشریح این اهانت ها، گفت: روی آوردن دشمنان اسلام به فحاشی کردن از یک طرف، نشان دهنده خالی بودن آنها از منطق است و از طرف دیگر نشانه بعدی این حرکت خیزش عظیم اسلام را نمایان می کند.

وی افزود: همه این حرکت‌های زشت در اروپا تحت عنوان آزادی بیان صورت می گیرد که این دروغ آشکار و رذیلانه است چرا که هر کس بخواهد در انجا فقط درباره هولو کاست اظهار نظر کند او را برکنار و زندانی می کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همین هفته گذشته یک مقام فرانسوی را به علت اظهارنظر درباره رژیم صهیونیستی برکنار کردند و این نشان دهنده همین دروغ بزرگ است.