جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 13 اردیبهشت تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انس با خداوند شناخت اوست، شناخت قرآنی را تاثیرگذارترین راه شناخت خداوند عنوان کرد.

وی معرفت وشناخت خداوند را اولین گام درشناخت خداوند عنوان کرد وافزود: کسی که خداوند را شناخت آنچنان عاشق و شیفته او می‌شود که تسلیم اراده و ذات مقدس او خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران گفت: شناخت خداوند از طریق فلسفی - که دربسیاری از کتابهای فلسفی قید شده - و شناخت عرفانی نیز امکان پذیر است ولی شناخت قرآنی تاثیر گذارتر است.

خاتمی با اشاره به چهار ویژگی که قرآن برای خداوند معرفی نموده است، گفت: خداوند همیشه با انسان هاست و به افراد از خودشان نزدیک تر است، جهان هستی درقبضه خداوند است به همین خاطر رابطه باید متقابل باشد.

وی با بیان اینکه برای شناخت خداوند و ارتباط با او لازم نیست به سراغ برخی دعانویسان شیاد برویم، گفت: انسان باید قدم اول را به سوی خداوند بردارد واین امر همواره درمسیر زندگی انسان باشد، چرا که وقتی انسان یک قدم به سوی خداوند بردارد خداوند ده قدم به سوی او بر می‌دارد.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به خشکسالی سال جاری دربرخی از نقاط کشور، افزود: اگر خاضعانه به در خانه خداوند رفته و طلب مغفرت کنیم چنان بارانی خواهد بارید که سیراب شویم.

وی از امامان وخطیبان جمعه سراسر کشور خواست تا به دنبال استغفار از خداوند طلب باران رحمت و بازشدن در رحمت الهی باشند تا با نظر خداوند خشکسالی امسال به بهترین سال تبدیل گردد.

کد خبر 50590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز