فرهنگسرای «قرآن» برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و فراهم کردن شرایط دسترسی آسان اهالی منطقه 10به کتاب و مطالعه، برنامه متنوعی برای علاقه مندان به کتابخوانی تدارک دیده است.

همشهری آنلاین / بهاره خسروی : مدیر روابط­ عمومی فرهنگسرای قرآن با بیان این مطلب، درباره جزییات اجرای برنامه­ های زمستانی کتابخانه «هدی» توضیح می­ دهد: «اهدای کتاب­های اضافی در خانه به کتابخانه، از جمله برنامه­ های متنوع فرهنگی ما برای مراجعان است. با این کار علاوه بر حفاظت از کتاب­ های ارزشمند و نفیس، فرصت مطالعه برای افراد بیشتری هم فراهم می­ شود. برپایی نمایشگاه کتاب و ارائه کتاب­های پر مخاطب با تخفیف، هم­چنین برپایی نمایشگاه ­های مختلف فرهنگی و هنری از مهم­ترین برنامه های زمستانی این کتابخانه است.»

برپایی جلسات قصه­ گویی ویژه کودکان 6 تا 10 سال با موضوع ­های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی از دیگر برنامه ­هایی است که «لیلا اکبری» به آن اشاره می­ کند و در ادامه می ­گوید: «برپایی کارگاه تکنیک­ های آرام­بخش و مقابله با اضطراب و استرس پیش از امتحان و کنکور، برپایی برنامه مشاوره و معرفی کتاب­های مناسب و به ­روز دنیا برای افزایش میزان مطالعه و ایجاد انگیزه کتابخوانی، پیش بینی شده است.»

به گفته روابط­ عمومی فرهنگسرای قرآن، کتابخانه هدی با داشتن 899 نفر عضو فعال و 24 هزار و 398  نسخه کتاب در حوزه ­های ادبیات فارسی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و نیز 415 منبع سمعی و بصری به شهروندان خدمت­ رسانی می­کند. شهروندان تکه دهم پایتخت برای عضویت و بهره­ مندی از این برنامه­ های متنوع فرهنگی می­ توانند به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به سه راه آذری، نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55780004 تماس بگیرند.