همشهری آنلاین: یک مقام آگاه در قوه قضاییه روز سه شنبه از صدور رای دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده اتهامی حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران خبر داد.

این مقام مسوول در قوه قضاییه به ایرنا گفت: بر اساس رای قاضی شعبه پنج دادگاه انقلاب اسلامی، موسویان به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شده است.

مقام مسوول در قوه قضاییه گفت: این رای بدوی بوده است و دادستان یا متهم می توانند در مدت قانونی به آن اعتراض کنند.

به گفته این مقام مطلع در قوه قضاییه، اتهام موسویان در این پرونده اخلال در امنیت کشور عنوان شده است.

این مقام آگاه در قوه قضاییه تاکید کرد که رای دادگاه موسویان به استناد ماده ‪ ۵۰۷‬قانون کیفری صادر شده است.

وی گفت: علت تعلیقی شدن حبس موسویان خدمات و سوابق نامبرده و ارتکاب به جرم، برای نخستین بار بوده است.

حسین موسویان یکی از اعضای سابق هیات مذاکره‌کننده پرونده هسته‌ای ایران، دهم اردیبهشت ماه سال ‪ ۸۶‬به اتهام مسائل امنیتی بازداشت شد. وی پس از مدتی با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی از زندان آزاد شد.

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه ششم آذر ماه سال گذشته در تشریح وضعیت موسویان گفته بود که وی به جاسوسی، نگهداری اسناد محرمانه و تبلیغ علیه نظام متهم شده است
وی افزوده بود: قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده در بررسی‌های خود، موسویان را در دو مورد اتهام جاسوسی و نگهداری اسناد محرمانه بی‌گناه تشخیص داد، اما در مورد اتهام تبلیغ علیه نظام وی را گناهکار دانسته بود.

سخنگوی قوه قضاییه بار دیگر در بیستم آذر ماه سال گذشته اعلام کرد که دادستان عمومی و انقلاب تهران با همه قرارهای صادره در پرونده موسویان مخالفت کرده است.

جمشیدی افزوده بود که با توجه به مخالفت دادستان تهران با همه قرارهای صادره، به همه اتهامات موسویان بار دیگر رسیدگی می‌شود.

رای قاضی شعبه پنج دادگاه انقلاب اسلامی پس از آن صادر شد که پرونده موسویان برای بار دوم مورد رسیدگی قرار گرفت.