وزیر اطلاعات با بیان اینکه حسین موسویان مسائلی را برخلاف مصالح و امنیت کشور در اختیار افراد بیگانه و از جمله سفارت انگلیس قرار داده است گفت: از نظر ما مجرمیت ایشان ثابت شده است.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه جلسه علنی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا اگر موسویان تبرئه شود نشان‌دهنده‌ اعمال نفوذ است؟ توضیح داد: نه، زیرا بسیاری از اوقات حتی دادستان کیفرخواست صادر می‌کند، ولی قاضی نمی‌پذیرد و حتی دادگاه بدوی ممکن است کسی را محکوم ‌کند ولی تجدیدنظر خلاف آن حکم را می‌دهد.

وی ادامه داد: شما می‌گویید که اگر قاضی تبرئه کرد، موسویان مجرم نیست ولی من می‌گویم از نظر وزارت اطلاعات ایشان مجرم است. البته ممکن است قاضی نپذیرد و اگر قاضی مجرم را تبرئه کرد، الزاما ممکن است به معنای اعمال نفوذ نباشد ولی احتمال اعمال نفوذ هم هست.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری مبنی بر اینکه این گروه‌هایی که بر پرونده موسویان اعمال نفوذ می‌کنند مربوط به چه جناح‌هایی هستند اظهار داشت: طبیعی است هر کسی که منافعی در جهت فردی داشته باشد، تلاش می‌کند. افراد و جریان‌های مختلف ممکن است پشت سر ایشان باشند و کسانی که بخواهند ایشان تبرئه شود افراد متنفذی هستند.

کد خبر 36648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز