همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: «سید سعید راد» با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:« طرح غربالگری 6 هزار نفر از کارکنان و کارگران میادین میوه و تره بار در برابر بیماری کرونا با همکاری شرکت شهر سالم شهرداری انجام شده است.»
او با بیان این که در راستای اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی، نسبت به انجام نشانه گذاری برای رعایت فاصله ایمن در میادین میوه و تره بار اقدام کرده ایم اظهار داشت: « موفقیت ما در اجرای این طرح، قبل از هر چیز مشروط به رعایت فاصله از سوی شهروندانی است که به میادین مراجعه می کنند.»
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران با اشاره به نصب بنرها و پوسترهای آموزشی در زمینه رعایت بهداشت فردی در سطح میادین میوه و تره بار و اعلام نکات بهداشتی از طریق سیستم صوتی در فضای میادین گفت:« همچنین تلاش کرده ایم تا از طریق تعبیه حفاظ های پلاستیکی، نسبت به جداسازی جایگاه صندوقداران و توزین کنندگان محصولات با شهروندان اقدام کنیم و البته تبدیل حفاظ های پلاستیکی به حائل های شیشه ای را نیز آغاز کرده ایم.»
راد انجام کنترل های کیفی و نظارت های بهداشتی بر کلیه محصولات از جمله مواد پروتئینی که در میادین میوه و تره بار عرضه می شوند را از جمله اقدامات پیشگیرانه برای تامین سلامت شهروندان، اعلام و خاطرنشان کرد: «علاوه بر این، بازرسان فنی و ناظران کیفی ما به صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به کنترل وضعیت میادین و نحوه خدمات رسانی و رعایت ملاحظات بهداشتی در این مراکز، نظارت می کنند.»
او یادآور شد:« سعی کرده ایم ضمن رعایت مباحث مربوط به پروتکل های ایمنی و بهداشتی منطبق با دستورالعمل های وزارت بهداشت، مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه در میادین میوه و تره بار را به نحوی به اجرا در آوریم که اختلالی در خدمات رسانی به مردم ایجاد نشود.»
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار با بیان این که برای پیشگیری از انتشار و گسترش ویروس کرونا، مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه را در قالب 10 گام عملی در میادین، تعریف و اجرا کردیم گفت:« 245 میدان و بازار میوه و تره بار به صورت روزانه ضد عفونی می شوند تا امکان شیوع ویروس در فضای این مراکز به حداقل میزان ممکن کاهش یابد، ضمن اینکه کارگران میادین میوه و تره بار که آموزش های لازم را به منظور رعایت بهداشت فردی فرا گرفته اند، به صورت مرتب مورد تب سنجی قرار می گیرند و در صورتی که تب آنها بالا باشد، بلافاصله به مراکز درمانی معرفی می شوند.»
راد در ادامه با اشاره به تبدیل ۲۵۰ میدان و بازار میوه و تره بار به نقاط اتکای مردم شهر در شرایط کنونی اظهار داشت:« با گذشت ۲۲ روز از سال، میادین میوه و تره بار فقط یک روز و آن هم اول فروردین تعطیل بوده و ۲۱ روز دیگر را بی وقفه، فعال و مشغول خدماترسانی به شهروندان بودند، گفت: همانطور که شهردار تهران نیز اخیراً تاکید فرمودند، امروز ۲۵۰ میدان و بازار میوه و تره بار به نقاط اتکای مردم عزیزمان تبدیل شده اند.»