تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

معمولا انجام ورزش‌های هوازی و استقامتی برای افراد چاق دشوار است از این رو تمرین‌های پیلاتس جایگزین مناسبی برای این افراد است. طبق نتایج مطالعه جدید، این ورزش قادر به بهبود موثر و چشمگیر سلامت قلب و عروق در زنان چاق جوان است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، برنامه پیلاتس بر قدرت مرکزی، انعطاف‌پذیری، وضعیت بدن و کنترل نفس کشیدن تمرکز دارد.

اگرچه ورزش راهکار اصلی پیشگیری و کنترل مشکلات سلامت قلب و عروق است، اما زنان چاق تمایلی به انجام ورزش‌های سنتی ندارند.

محققان در این مطالعه، زنان چاق جوان (رده سنی ۱۹ تا ۲۷ سال) مبتلا به فشار خون و دارای شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۴۰ را در طول ۱۲ هفته با انجام ورزش پیلاتس مورد مطالعه قرار دادند.

شرکت‌کنندگان فاقد بیماری‌های مزمن و غیرسیگاری بودند و کمتر از ۹۰ دقیقه در هفته ورزش منظم انجام می‌دادند. این افراد هر هفته در ۳ جلسه یک ساعتی ورزش ‌پیلاتس شرکت می‌کردند.

به گفته محققان، برای اولین بار این مطالعه نشان داد که انجام منظم ‌پیلاتس ‌به شکل قابل توجهی موجب کاهش سفتی عروق و فشار خون می‌شود.

محققان عنوان می‌کنند از آنجایی که پیروی از ورزش‌های سنتی (هوازی و استقامتی) برای افراد چاق دشوار است، تمرین‌های پیلاتس‌ جایگزین مناسب و مؤثری در پیشگیری از فشار خون بالا و وقایع قلبی عروقی در زنان چاق جوان است.