«اصغر ولی لو» بوکسور و گزارشگر اهل خوی و ساکن محله خانی‌آبادنو شمالی است که فعالیت در رشته بوکس را ۳۰سال پیش در مجموعه ورزشی شهید قیانوری آغاز کرد.

همشهری آنلاین- زهرا بلندی: بعد از کسب مقام‌های قهرمانی منطقه‌ای و استانی، به دلیل گذراندن خدمت سربازی و علاقه‌اش به ادامه تحصیل، فعالیت‌های ورزشی‌اش را محدود کرد وسال۱۳۸۰ با انگیزه‌ای بیشتر این بار با هدف داوری و مربیگری وارد عرصه ورزش شد.

این ورزشکار ۴۵ساله دارنده ۶عنوان مربیگری در رشته‌های بوکس، ووینام، کیک بوکسینگ، موی تای، فوتبال و آمادگی جسمانی است و در ورزشگاه‌های شهید قیانوری، فرهنگسرای بهمن و شهید معتمدی به‌عنوان مربی بوکس فعالیت می‌کند. او با مدرک کارشناسی ارشد تاریخ به‌عنوان معلم حق‌التدریس در برخی مدارس فعالیت می‌کند و ۳سال است که گزارشگری مسابقات بوکس شبکه ورزش و شبکه تلویزیونی آیواسپورت را برعهده دارد. 
ولی لو تجربه دبیری در کمیته داوران تهران و هیئت بوکس جنوب غرب تهران را هم دارد. اکنون دبیر انجمن بوکس فدراسیون کارگری است و به دلیل حمایت از افراد بااستعداد جنوب تهران علاقه‌مند به ایجاد یک مرکز اختصاصی بوکـــــس فدراسیون کارگـــری در منطقه۱۹ است.