به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، سازماندهندگان هفته مد لندن گفتهاند برنامه بعدی برای اولین بار در تاریخ چهل ساله این رویداد، فقط به شکل «آنلاین» برگزار خواهد شد. این رویداد بهجای داشتن شوهای واقعی، کاملا دیجیتال خواهد بود و تمامی محتوای آن، مانند مصاحبهها، پادکستها و اتاقهای نمایش، در وبسایت سازمان قابل دسترس خواهد بود.
این رویداد جدید همچنین عاری از جنسیت خواهد بود، بدین معنی که شوهای لباس مردانه، زنانه و بدون جنسیت معین، با هم ادغام خواهد شد.
شورای مد بریتانیا گفت، نسخه جدید هفته مد لندن به روی همه باز است و هم پذیرای خودیهای صنعت و هم مشتریان مد خواهد بود.
یک سخنگوی شورای مد بریتانیا در گفتوگو با ایندیپندنت گفت که درباره نحوه برگزاری هفته مد لندن در ماه سپتامبر که از نظر سابقه همواره برای مد زنانه بوده است، هنوز تصمیمگیری نشده است، اما این رویداد نیز عاری از جنسیت خواهد بود.
کرولاین راش، از مدیران ارشد شورای مد بریتانیا، گفت: «باید به آینده نگاه کنیم و تغییر موقعیت، همکاری و نوآوری را درنظر بگیریم.»
او گفت: «همهگیری بیماری باعث شده است تا همه ما در قبال جامعهای که در آن زندگی میکنیم، دلسوزانهتر رفتار کنیم و به نحوه زندگی کردن خود و ایجاد کسبوکار در دوران گذار از این وضع بیشتر فکر کنیم. امیدواریم سوی دیگر این بحران، پایداری، خلاقیت، و محصولی باشد که برایش ارزش و احترام قائلید.»
او گفت: «با ایجاد یک پلتفرم فرهنگی از هفته مد، میخواهیم نوآوری دیجیتال را با نیازهای امروز منطبق سازیم و مدلی جهانی برای آینده تولید کنیم.»
راش در ادامه توضیح داد که فرم جدید، به طراحان امکان میدهد تا محصولات و مجموعههای خود را با جامعه بزرگتر جهانی به اشتراک بگذارند.
هفته مد لندن در توییتر نوشت:
هفته مد لندن تنها در عرصه دیجیتال برپا خواهد شد، و به دلیل فضای موجود به روی همه باز است و مدهای زنانه و مردانه را ادغام خواهد کرد، طراحان میتوانند از طریق مجموعههای خود، و همکاریهای نوآورانه، پادکستها و ویدیوها، داستان خود را روایت کنند. تارنمای هفته مد لندن به روی همه مخاطبان باز است و از منتقدان فرهنگی و روحیه خلاق و طنزی که مد لندن و لندن به آن شهرت دارد، استقبال میکند. برای آن که از شروع کار این عرصه آگاه شوید، ثبت نام کنید و در ماه ژوئن و از طریق لینکی که در بخش بیوگرافی قابل مشاهده است، هفته مد لندن را تجربه کنید.
راش همچنین گفت: «امیدواریم که در این دوران دشوار، این اقدام هم خلاقیت شخصی بیاورد و هم الهامبخش باشد. همان چیزی که مد لندن به آن معروف است.»
هفته مد لندن اولین هفته مدی نیست که به یک رویداد دیجیتال محدود میشود.
در ماه آوریل، شانگهای یک هفته مد دیجیتال برگزار کرد و توکیو نیز گفت که هفته مد خود را در ماه مارس به شکل زنده و دیجیتال برگزار میکند. با این حال، تصمیم هفته مد بریتانیا، لندن را به اولین شهر عمده مد تبدیل کرده است که یک مدل کاملا دیجیتال را در پیش میگیرد.
شورای مد بریتانیا نیز در توییت دیگری نوشت:
در پاسخ به بحران کووید۱۹ بسیاری از طراحان بریتانیایی منابع خود را به حمایت از جوامع محلی و کسانی اختصاص دادهاند که بیشترین آسیب را از همهگیری بیماری دیدهاند.
طراحان فوق درصدی از سود آنلاین خود را به سازمانهای خیریه بریتانیا، از جمله سازمانهای تامینکننده خوراک و نهادهای مدافع حقوق دگرباشان میدهند تا از کسانی که بیش از همه در خطر قرار دارند، حمایت کنند.
در هفتههای اخیر و به علت شیوع ویروس کرونا، رشتهای رویدادهای صنعت مد تحت تاثیر قرار گرفته است.
ماه گذشته پرادا از تصمیمش برای به تاخیر انداختن شو کروز ۲۰۲۱ خود به علت ویروس کرونا، خبر داد که قرار بود از ۲۱ مه در توکیو آغاز شود.
گوچی نیز گفته است که شو کروز ۲۰۲۱ خود را برگزار نمیکند. این رویداد نیز قرار بود ۱۸ ماه مه در سنفرانسیسکو برگزار شود.
یک سخنگوی گوچی گفت، تصمیم این مارک طراح مد به علت «فضای پرابهام فعلی بر اثر انتشار ویروس کرونا» اتخاذ شده است و «یک اقدام پیشگیرانه» است.
او همچنین گفت: «تصمیم درباره تاریخ و محل شو جدید بعدتر، هنگامی که اوضاع مشخصتر شود، اعلام خواهد شد.»