به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانهها، فاطمه کیهان مدیر انتشارات دفتر با اعلام این خبر گفت: مدیریت مطبوعات و اقتصاد رسانهها، از مباحث اصلی مربوط به حوزه رسانههاست که با تأخیر نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.
وی افزود: این مباحث که در دهههای اخیر جای خود را در دانشگاههای کشورهای پیشرفته باز کرده است، در ایران کمتر مورد توجه بوده است.
این کتاب یکی از معدود آثار چاپی فارسی درباره مدیریت مطبوعات و اقتصاد رسانههاست. نویسنده کتب که خود یکی از مدیران موفق کشور است، تجربیات خود را برای بهرهمندی علاقهمندان در این حوزه تجمیع و بازگو کرده است.
فاطمه کیهان درباره محتوا و مباحث گوناگون کتاب گفت: این کتاب حاوی پنج فصل و یک پیوست است.
عناوین فصلهای پنجگانه کتاب به شرح زیر است:
فصل2: اقتصاد مطبوعات
فصل3: منابع انسانی
فصل4: بررسی موردی
فصل5: تجربیات
و در پایان پیوستها به شرح زیر قرار دارد:
1. جدول تحولات زمانی روزنامه جامجم
2. تحولات موضوعی روزنامه همشهری
3. فهرست تفصیلی تحولات موضوعی روزنامه همشهری
4. شیوهنامه درج عناوین و اسامی در روزنامه همشهری
5. نحوه تعامل روزنامه، مجلات و ضمائم همشهری و آنلاین
6. آییننامه آرشیو عکس
علاقه مندان میتوانند کتاب یاد شده را با مراجعه به واحد فروش کتاب در دفتر مطالعات و یا انتشارات دستان (خ - انقلاب خ - منیری جاوید نبش خیابان وحید نظری) و همچنین از طریق وب سایت انتشارات خریداری کنند.
یاد آوری این نکته ضروری است که هزینه ارسال کتابها برای افرادی که از طریق سایت اقدام کنند، رایگان است.
مشخصات کتاب:
روزنامهنگاری و روزنامهداری / نویسنده: حسین انتظامی/ قطع: رقعی/چاپ اول: 1387/ شمارگان: 2000 نسخه/ تعداد صفحات: 160/قیمت: 2000 تومان/ پخش: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها، انتشارات دستان