تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با وجود مصوبه مجلس، به دلیل اختلاف بین دولت و مجلس هنوز تکلیف اعتبار متروروشن نیست و بودجه ای در اختیار ما قرار نگرفته است.

محسن هاشمی در گفتگو با مهر یادآور شد: مجلس در بودجه سال ۸۷ کشور، ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار را جهت توسعه مترو تهران مصوب کرده است که درباره چگونگی تخصیص این اعتبار بین دولت و مجلس اختلاف وجود دارد و هنوز تکلیف روشن نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون یک یا دو ، دوازدهم بودجه مترو باید پرداخت می‌شده است، تصریح کرد: از دولت درخواست می‌کنیم تا این بودجه که در حدود ۲۴ میلیارد تومان در ماه است را پرداخت کند، چراکه با توجه به مشکلات مالی عنوان شده نتوانسته ایم پروژه‌های مترو را با سرعت و شدت لازم در سال جاری آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری تهران (مترو) در ادامه افزود: شهرداری تهران در سال جاری ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مترو در خطوط مختلف در نظر گرفته که با ۲۹۰ میلیارد اعتبار مصوب مجلس در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری بودجه برای مترو درنظر گرفته شده است که امیدواریم دولت حتما همکاری لازم را در این خصوص انجام دهد.

محسن هاشمی همچنین تأکید کرد: اینکه دولت اعتبار مترو را می‌دهد یا نمی‌دهد مسئله دیگری است، ولی ما وظفه داریم اعتبارات مورد نیاز مترو را پیگیری کرده و تا حد توان اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم.