گروه حوادث: مرد جوان برای اجرای نقشه اخاذی از مالک یک مغازه، به سبک‌ فیلم‌های هندی مدعی شد ایدز دارد و زمان کوتاهی به مرگش مانده و به این خاطر برای خوشبختی دختر مورد علاقه‌اش وارد ماجرای اخاذی شده است.

« من ایدز دارم و می‌خواهم پول این جنایت را به پای خوشبختی دخترمورد علاقه‌ام بریزم.» مرد جوان این جمله را گفت و اسلحه‌اش را به سمت مالک مغازه هدف گرفت.

« با پول مرا اجیر کرده‌اند تا تو را بکشم، من مدت زیادی زنده نیستم اما با پولی که بعد از قتل تو می‌گیرم دختر مورد علاقه‌ام می‌تواند جهیزیه مناسبی بخرد و خوشبخت شود.»

جوان مسلح  چند لحظه قبل وارد مغازه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی شد و بعد از بستن در، اسلحه‌اش را به سمت مغازه دار هدف گرفت و او را تهدید به مرگ کرد.

مرد مغازه دار از او خواست اسلحه‌اش را  زمین بگذارد اما مرد جوان حاضر به کوتاه آمدن نبود و حتی در هنگام گلاویز شدن با مرد مغازه دار، تیری هم شلیک کرد.

تماس برای یک شلیک

« از مغازه لوازم بهداشتی و آرایشی صدای شلیک گلوله می‌آید، مرد جوانی صاحب مغازه را گروگان گرفته است.»

صبح شنبه گذشته، وقتی مرد ناشناسی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از تیراندازی یک سارق مسلح در مغازه لوازم بهداشتی در اطراف میدان ونک خبر داد، گروهی از ماموران با حضور در محل و محاصره مغازه، جوان مسلح را خلع سلاح و دستگیر کردند.

مرد جوان که از یکی از استان‌های غربی به تهران آمده بود، پس از انتقال به اداره آگاهی راهی جز اعتراف به حقیقت نداشت و پرده ازرؤیای خود برای پولدار شدن در پایتخت برداشت.او گفت: مدت‌ها بود که می‌خواستم هر طوری شده  پولدار شوم، چند ماه قبل با توجه به تخصصی که در زمینه رایانه داشتم تصمیم گرفتم حساب بانکی بازاریان تهران را هک کنم.

برای این کار برنامه‌های رایانه‌ای مختلفی را تهیه کردم و سپس برای به دست آوردن مشخصات بازاریان عازم تهران شدم. در بازار پایتخت خودم را در نقش یک ویزیتور خبره جا زدم و  با این شگرد کارت ویزیت مغازه‌های بزرگ را گرفته و مشخصات مالکان آنها را به دستآوردم. 

از آنجا که قصد داشتم با نفوذ به حساب بانکی افرادی که مشخصات آنها را به دست آورده بودم نقشه‌ سرقت‌های بزرگی را عملی کنم، به شهرستانمان بازگشتم و از طرق اینترنت سعی کردم حساب‌های آنها را پیدا کرده و از آنها به‌صورت غیرقانونی برداشت کنم . 

با اینکه  پس‌از هفته‌ها تلاش توانستم شماره حساب طعمه‌ها را به دست بیاورم اما هرگز موفق نشدم به حساب آنها نفوذ کنم. و قتی همه آرزوهایم را نقش بر آب دیدم، فکر دیگری به ذهنم رسید و این بار تصمیم گرفتم نقشه سرقت‌های مسلحانه را عملی کنم. بنابراین با ساخت دستگاهی شبیه بمب ساعتی و خرید یک قبضه اسلحه، راهی پایتخت شدم و قصد داشتم از مالک مغازه بهداشتی و آرایشی سرقت کنم که گیر افتادم.

سناریوی دروغین برای سرقت مسلحانه

مالک مغازه لوازم آرایشی که در جریان این سرقت از سوی جوان سارق تهدید به مرگ شده بود، در تشریح ماجرا به ماموران گفت: ساعت 9 صبح متهم با  من تماس گرفت و مدعی شد برای یک معامله بزرگ وقت ملاقات می‌خواهد، من هم بی‌خبر از همه جا، از وی خواستم نیم ساعت بعد به مغازه‌ام بیاید تا درباره این معامله صحبت کنیم.

وقتی او به مغازه آمد، به محض ورود در را پشت سرش بست وبا نشان دادن یک دستگاه که چند چراغ چشمک زن روی آن نصب شده بود، گفت که چند مرد او را اجیر کرده‌اند تا مرا بکشد و او هم برای به قتل رساندن من قصد دارد این بمب را درمغازه‌ام منفجر کند.

صاحب مغازه ادامه داد: او آنقدر جدی بود که فکر کردم واقعا می‌خواهد نقشه‌اش را عملی کند بنابراین از او خواستم در ازای دریافت دو برابر پولی که طراحان این نقشه به او داده‌اند از قتل من صرف‌نظر کند. اما او گفت که به بیماری ایدز مبتلا است و چون نمی‌تواند با دختر مورد علاقه اش ازدواج کند، می‌خواهد با پولی که از به قتل رساندن من به دست می‌آورد برای آن دختر جهیزیه بخرد تا او بتواند با خواستگار دلخواهش ازدواج کند.

قاضی رضا جعفری- معاون دادستان در دادسرای جنایی تهران- با تایید این خبر گفت: دربررسی کلت کمری متهم معلوم شد ۴ تیر از این اسلحه شلیک شده این در حالی است که سارق جوان هنگام سرقت از مغازه لوازم بهداشتی فقط یک تیر شلیک کرده بود که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.