یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری 26 نفر از اعضای باند بزرگ سایه‌ها، راز 140 سرقت 5‌میلیارد تومانی از خانه‌های اشرافی پایتخت فاش شد

اعضای این باند 40‌نفره، زمانی نقشه سرقت‌های خود را عملی می‌کردند که صاحب خانه در خواب بود.

اواخر سال 84، زمانی که کارآگاهان پایگاه اول پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌های شبانه از خانه‌های اشرافی در شمال پایتخت قرار گرفتند، تحقیقات تخصصی برای کشف راز این سرقت‌ها را آغاز کردند. 

در یکی از این سرقت‌ها که از خانه‌ای در خیابان جردن صورت گرفته بود، سارقان پس از ورود به داخل خانه 150‌میلیون تومان فرش‌های گرانقیمت، اشیای عتیقه و دیگر لوازم با ارزش خانه را به سرقت برده و پا به فرار گذاشته بودند.

سارقان سایه

کارآگاهان پلیس که با حضور در محل سرقت، تحقیقات تخصصی برای یافتن سرنخی از سارقان را آغاز کرده بودند، در این بررسی‌ها دریافتند سرقت میلیونی در حالی صورت گرفته که ساکنان خانه در خواب بوده‌اند و سارقان بدون هیچگونه سر و صدایی وارد این خانه ویلایی شده و پس از شکستن قفل در ورودی بدون آنکه صاحب‌خانه از خواب بیدار شود، اقدام به سرقت از اتاق پذیرایی کرده‌اند.

ماموران همچنین متوجه شدند اعضای این باند بین ساعات 2 تا 5 بامداد و در حالی که صاحب‌خانه در خواب به سر می‌برد، وارد خانه  ما  شده و بدون هیچ سر و صدایی لوازم با‌ارزش و فرش‌های موجود در اتاق پذیرایی را به سرقت‌ می‌برند. 

با به دست آمدن این اطلاعات، ماجرا به قاضی علی‌رضا روستاطسوجی- بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه یک- گزارش شد و با دستور وی گروه ویژه‌ای از کارآگاهان به سرپرستی  سروان شفق مامور رسیدگی به این پرونده شدند.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند اعضای این باند از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار پایتخت باشند، به بررسی‌ پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس پرداخته و با استفاده از منابع اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از 2سارق سابقه‌دار  دست یافتند.

وقتی مشخص شد این 2 جوان به تازگی از زندان آزاد شده و در شهریار رفت‌وآمدهای مشکوکی دارند مخفیگاه آنها از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدند.
یکی از دو جوان که سردسته باند بود، در بازجویی‌ها گفت: تاکنون6بار دستگیر و روانه زندان شده‌ام.

آخرین باری که در زندان به سر می‌بردم با دوست قدیمی‌ام نقشه راه‌اندازی باند بزرگی را طراحی کردیم و پس از آزادی از زندان سرقت‌هایمان را آغاز کردیم و بیش از 5 میلیارد تومان اموال مختلف از این خانه‌ها به سرقت بردیم.

پس از اظهارات این مرد تحقیقات پلیسی برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه یافت و کارآگاهان در جریان این بررسی‌ها که بیش از یک سال به طول انجامید موفق شدند 26 نفر ازاعضای این باند را شناسایی و دستگیر کنند.

امنیت در شمال تهران

بازپرس روستا روز گذشته با بیان این خبر گفت: این باند که یکی از مخوف‌ترین باند‌های سرقت از خانه‌ها به شمار می‌رود 40 عضو دارد که تمامی دستگیرشدگان از اعضای اصلی آن به شمار می‌روند. 

وی ادامه داد: متهمان در اعترافات خود به سرقت از 140 خانه در مناطق زعفرانیه، قیطریه، جردن، نیاوران و دیگر مناطق شمالی شهر اعتراف کرده‌اند و این در حالی است که حدود یک میلیارد تومان از اموال مسروقه به صاحبان آنها بازگردانده شده  است.

کد خبر 53074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز