تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

اقدامات اجرایی پروژه خط آهن تهران‌ـ تبریز (مسیر نیلوفری) به‌زودی آغاز می‌شود. 

شهردار منطقه17 با اعلام این خبر گفت: «پروژه نیلوفری که در سال۱۳۸۳ مصوب شده، به دلیل همکاری نکردن شرکت راه‌آهن تاکنون بلاتکلیف مانده بود. با پیگیری‌ها و مکاتبه‌های انجام شده، این پروژه از بلاتکلیفی خارج و در روزهای اخیر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.»
«محمود کلهری» درباره نخستین مرحله اجرای طرح توضیح داد: «در گام اول 4نقطه اولویت‌دار به طول ۲۵۰متر و مساحت ۳۰هزارمترمربع برای عملیات اجرایی انتخاب شده است. نقشه‌های اجرایی و اسناد مناقصه این محل تهیه و عملیات‌های اجرایی محور نیلوفری از آنجا آغاز می‌شود.»

وی دلیل توقف در اجرای این پروژه را نبود تفاهم میان شرکت راه‌آهن و شهرداری تهران درباره چگونگی استفاده از زمین‌های آزاد شده طرح زیرزمینی کردن خط راه‌آهن تهران‌ـ تبریز عنوان کرد و افزود: «در یک ماه گذشته بیش از ۲۰جلسه کارشناسی با شرکت راه‌آهن برگزار و در نهایت برای اجرای طرح نیلوفری توافق حاصل شد.»
به گفته کلهری، در پروژه مسیر نیلوفری فضای سبز پیوسته‌ای ایجاد و ساخت مکان‌های فرهنگی مانند کتابخانه و مراکز ورزشی پیش‌بینی شده است. مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، 2ایستگاه مترو و 2هزار پارکینگ از امکانات دیگری است که با اجرای طرح نیلوفری در مناطق17 و18 ایجاد می‌شود.