گروه حوادث - مهدیه مصطفایی: جرو بحث زن و شوهر به‌خاطر خرید بادام هندی، آنها را به دادگاه خانواده کشاند.

زن  به دادگاه خانواده آمده بود تا پس از  5 سال  زندگی مشترک از همسرش جدا شود.
او صبح دیروز وقتی به همراه همسرش مقابل قاضی عموزادی- رئیس شعبه 268- قرار گرفت درخصوص انگیزه‌اش برای جدایی گفت:  سال ها قبل وقتی همسرم به خواستگاری‌ام آمد دوران خدمت سربازی خود را می‌گذراند و هیچ پول و سرمایه‌ای در زندگی‌اش نداشت.

در آن شرایط تنها به‌دلیل علاقه‌ای که بین‌مان به‌وجود آمده بود و با این امید که با عشق و علاقه می‌توانیم آینده خوبی داشته باشیم، با او ازدواج کردم.

در طول این سال‌ها با همه مشکلات زندگی مشترکمان ساختم و چون شوهرم را دوست داشتم حاضر شدم از بسیاری ازعلائق و خواسته‌هایم چشم پوشی کنم. اما همسرم در این مدت تلاش زیادی برای خوشبختی من نکرد و هر بار که از او چیزی خواستم مدعی شد پول ندارد و نمی‌تواند برایم تهیه کند. این ادعای او در حالی بود که او دائما با دوستانش به سفر می‌رفت و بدون من در میهمانی‌های مختلفی شرکت می‌کرد.

به تدریج این ماجراها باعث شد نسبت به ادامه زندگی‌ با همسرم دلسرد شوم و علاقه‌ام به او را از دست بدهم. تا اینکه یک ماه قبل در حالی که همراه همسر و فرزندم به پارکی در تهران رفته بودیم از او خواستم برایم مقداری بادام هندی بخرد. اما او  شروع به پرخاشگری کرد و مدعی شد بادام هندی گران است و توانایی خرید آن را   ندارد.

پس از دقایقی مشاجره در پارک به خانه برگشتیم ولی وقتی در خانه به او اعتراض کردم  مرا به باد کتک گرفت.

بعد از این حادثه بود که تصمیم گرفتم خانه را ترک کنم و همان شب در حالی که سر و صورتم کبود شده بود، به نزد خانواده‌ام رفتم. اکنون نیز چون تحمل این زندگی را ندارم، می‌خواهم از شوهرم جدا شوم چرا که او دلش نمی‌خواهد برای زندگی‌مان پول خرج کند.

در ادامه جلسه دادگاه ،همسر این مرد حرف‌های همسرش را تایید کرد اما با وجود اصرار قاضی پرونده، حاضر به عذرخواهی از او نشد و گفت که می‌خواهد به‌صورت توافقی طلاق بگیرد.

یک مشکل ریشه دار

قاضی عموزادی- رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده- با ابراز تأسف از جدایی این زوج گفت: در این پرونده‌ها زمانی که عمق ماجرا را مورد بررسی قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم اینگونه اختلافات سابقه طولانی‌ای دارد و اختلافات قبلی به تدریج باعث جدایی روحی و عاطفی زن و شوهر از یکدیگر می‌شود و سرانجام یک جرقه که در اینجا همان نزاع به خاطر بادام هندی است، زندگی مشترک زن و شوهر را به آخر خط می‌رساند.

عموزادی در ادامه بیان داشت: در بیشتر پرونده‌هایی که در دادگاه خانواده مطرح است ازدواج‌ها براساس عشق‌های زود گذر صورت گرفته به همین خاطر زوجی که در اوایل زندگی از فرط علاقه به یکدیگر نمی‌توانستند برای مدت کوتاهی از یکدیگر جدا باشند، به تدریج از هم دور می‌شوند و سرانجام به نقطه‌ای می‌رسند که دیگر حاضر نیستند برای یک لحظه هم با هم زندگی کنند. به همین خاطر موضوعات ساده و پیش‌پا افتاده‌ای بهانه‌ای برای جدایی می‌شود.

شناخت زوجین قبل از ازدواج وبررسی و تحقیق درباره وضعیت اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی طرف مقابل می‌تواند در انتخاب زوج و پایبندی به زندگی تاثیر زیادی داشته باشد.