اینجا زورخانه ای قدیمی در جنوب میدانگاهی فرحزاد است. زورخانه‌ای که همه بومی‌های فرحزاد از آن خاطره دارند و تا چشم کار می‌کند روی در و دیوارش عکس‌های یادگاری دیده می‌شود.

همشهری آنلاین/ زهرا کریمی: هرچند که به گفته اهالی دیگر خبری از آن رفت و آمدهای سابق نیست اما هنوز صدای کباده، میل، سنگ و تخته شنو شنیده می‌شود.

«مصطفی لآلی» جانشین شورایار محله فرحزاد با شناختی که از این زورخانه در محله‌اش دارد می‌گوید: «زورخانه شهدای فرحزاد بیش از نیم قرن و شاید بیشتر از یک قرن قدمت دارد. قدیمی‌ها می‌گفتند گود این زورخانه زمینی خاکی بود. سال 1362 بنای قدیمی توسط شهردار وقت بازسازی شد و حدود 7 سال پیش بنای قدیمی به‌طور کامل تخریب و دوباره ساخته شد. همیشه در عبور از دیوار زورخانه از گود آن نوای ذکر علی علی شنیده می‌شود. پیشکسوتان بزرگی از اینجا به مسابقات قهرمانی راه یافتند و جوایز قهرمانان بسیاری را از آن خود کردند. نام زورخانه شهدای فرحزاد بارها در بین سایر زورخانه‌های تهران خوش درخشیده است.»

او می‌گوید: «عمو حیدر و پسرش سال‌ها اینجا قهرمان‌پروری کردند. همیشه یاد آنها را با خاطره‌هایشان زنده نگه می‌داریم. چند سالی است که حمید فرحزادی از پیشکسوتان معروف راه آن عزیزان را ادامه می‌دهد.»