اگر بعد از ظهور برنج 5 هزار تومانی امیدتان را به ماکارونی بسته‌اید بهتر است خودتان را برای یک شوک جدیدآماده کنید چون احتمالا هفته آینده همه امیدهایتان نقش بر آب خواهد شد.

سید مهدی آثاریان، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی ماکارونی در گفت‌وگو با همشهری از افزایش قیمت جایگزین جدید برنج در سفره‌های ایرانی خبر داد و افزود:با توجه به افزایش 50 درصدی قیمت آرد چاره‌ای جز گران شدن ماکارونی وجود ندارد.

به گفته آثاریان دولت امسال از همکاری با تولید کننده‌های ماکارونی در زمینه تامین آرد مصرفی خودداری کرده است، بنابراین با در نظر گرفتن بالا رفتن قابل توجه همه هزینه‌های تولید از جمله دستمزدها، افزایش قیمت محصول نهایی قطعی است.رئیس هیأت‌مدیره انجمن، صنفی صنایع ماکارونی گفت: قیمت ماکارونی از 2 سال گذشته ثابت مانده این در حالی است که ظرف همین مدت دستمزد کارگران دست کم 20 درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: انجمن، تحلیل خود را  از نحوه قیمت گذاری‌ به سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده ارائه کرده و پیش‌بینی می‌کنیم هفته آینده قیمت نهایی اعلام شود.آثاریان معتقد است: میزان مصرف ماکارونی با توجه به گرانی برنج و بالا رفتن سن مصرف افزایش خواهد یافت.رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنعت ماکارونی ایران  در گفت و گویی دیگر به ایسنا هم گفت: در جلسه‌ای با مسئولان وزارت بازرگانی، آنها اعلام کردند که از این به بعد هیچ سهمیه‌ای از آرد به کارخانه‌های ماکارونی تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی حتی گندمی را که کارخانه‌های ماکارونی مبلغ آن را به کارخانه‌های آردسازی پرداخت کرده بودند ، تحویل نداده و به کارخانه‌ها اعلام شده که پول خود را پس بگیرند. او ادامه داد: منتظر تثبیت قیمت گندم در بازار آزاد هستیم و تا چند روز آینده قیمت جدید ماکارونی با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تعیین خواهد شد.