گروه حوادث: پدر و پسر سارق تصمیم گرفتند دست از دله دزدی بردارند و به سراغ شکارهای بزرگ بروند اما وقتی با شیوه زاغ زنی به سرقت از مشتریان بانک‌ها پرداختند خیلی زود به دام پلیس افتادند.

«بعد از آنکه ۷۰۰ هزار تومان از صندوقدار بانک تحویل گرفتم، آن را داخل داشبورد خودروام گذاشته و به طرف خانه به راه افتادم، در بین راه چند دقیقه‌ای برای خرید از خودروام پیاده شده و به یک فروشگاه رفتم اما وقتی چند دقیقه بعد بازگشتم، متوجه شدم شیشه خودروام را شکسته‌اند و پول‌هایم را از داشبورد سرقت کرده‌اند.»

این ادعای مرد میانسالی است که به مرکز پلیس آمده بود و از ماموران می‌خواست سارق پول‌هایش را شناسایی کنند.

از آنجایی که سارق مستقیما به سراغ داشبورد خودرو رفته بود این فرضیه که وی مرد مالباخته را از جلوی بانک شناسایی و تعقیب کرده باشد قوت گرفت، به این ترتیب تیم‌های گشت پلیس جنوب تهران، مامورشدند هر مورد مشکوکی در این زمینه را به دقت تحت نظر قرار دهند.

چند روزی ازاین سرقت نگذشته بود که ماموران کلانتری ۱۰۱ کهریزک هنگام گشت‌زنی متوجه مرد جوانی شدند که از شیشه شکسته یک خودرو به داخل آن خم شده و قصد سرقت داشت.

ماموران که احتمال می‌دادند وی یکی از همان متهمان تحت تعقیب پلیس باشد، بلافاصله عملیات خود را آغاز کرده و وی را دستگیر کردند.

هنوز لحظاتی از دستگیری مرد جوان نگذشته بود که ماموران متوجه راننده پیکانی شدند که در فاصله اندکی توقف کرده بود اما با دیدن این صحنه قصد داشت به سرعت از محل دور شود، از آنجا که احتمال می‌رفت وی همدست مرد جوان باشد او هم دستگیر شد که در همان تحقیقات اولیه ماموران دریافتند وی پدر جوان سارق است.

با انتقال پدر و پسر به کلانتری مشخص شد که آنها از سارقان سابقه دار خرده پا هستند و به این ترتیب تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار گرفتند.

در این بازجویی‌ها جوان سارق به ماموران گفت: از مدت‌ها قبل، سرقت‌های کوچکی مانند سرقت لوازم خودرو را انجام می‌دادیم اما چند هفته قبل تصمیم گرفتیم دست از دله دزدی برداریم و به سراغ سرقت‌های بزرگتری برویم به همین دلیل به سراغ مشتریان بانک‌ها رفتیم و به کمین کسانی که مبالغ زیادی دریافت می‌کردند می‌نشستیم، وقتی یک مشتری با پول زیادی از بانک خارج می‌شد او را سوار برخودرویمان تعقیب می‌کردیم و در فرصتی مناسب پول‌هایش را می‌دزدیدیم.

اعتراف به ۲ سرقت

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت‌- با اعلام این خبرگفت: متهمان تاکنون به ۲ مورد سرقت از مشتریان بانک‌ها اعتراف کرده‌اند ولی بررسی‌ها از ارتکاب سرقت‌های بیشتری از سوی این باند ۲ نفره خبرمی‌دهد که کارآگاهان در حال بررسی این موضوع هستند.

برچسب‌ها