خیّرین مدرسه‌ساز برای نوسازی مدرسه فرسوده و قدیمی‌ پانزده خرداد در منطقه 12، آستین‌ها را بالا زدند.

جلسه بررسی وضعیت مدارس منطقه 12 با حضور «حمید شاه‌منصوری» مدیر ادارهآموزش و پرورش منطقه12، «محمدرضا قربانی» مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز شهر تهران و «امیر قدیمی‌نژاد» رئیس اتحادیه بنکداران پارچه با رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد. 
در این جلسه مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 12 از فرسوده بودن بیشتر مدارس خبر داد و گفت: «املاک وقفی زیادی در منطقه وجود دارد و بسیاری از مدارس منطقه در بافت فرسوده قرار دارند. مقاوم‌سازی مدارس تا حدودی توسط خیّرین مدرسه‌ساز انجام شده است، اما هنوز مدارسی در محله‌های هرندی، دروازه غار و شوش وجود دارند که به علت آسیب‌های اجتماعی نیاز به کمک و حمایت دارند. امیدواریم بتوانیم به کمک خیّران مشکلات را رفع کنیم.» شاه‌منصوری ادامه داد: «خیّرین کارهای خوبی برای نوسازی مدارس منطقه انجام داده‌اند که نتایج آن شکوفایی استعدادهاست و از این بابت از خیّران قدردانی و تشکر می‌کنم.» مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز شهر تهران در ادامه با بیان اینکه منطقه ۱۲ از جمله مناطق شهر تهران است که به لحاظ فضاهای آموزشی نیازهای زیادی دارد، گفت: «این منطقه دارای مدارس قدیمی ‌با بافت فرسوده است که حتماً باید بازسازی شوند.»
 «محمدرضا قربانی» با اشاره به مدارس علوی، رفاه، جامعه تعلیمات اسلامی و مدرسه عالی شهید مطهری گفت: «نباید فراموش کنیم منطقه 12 میزبان مدارس قدیمی ‌است که افراد بزرگی در آنها تحصیل کرده‌اند.» به گفته او، در منطقه ۲۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد: «این منطقه، از جمله مناطقی است که باید به وضعیت آموزشی آن رسیدگی شود و افزایش میزان فضاهای آموزشی در منطقه مستلزم جذب مشارکت خیّران مدرسه‌ساز است.» 
مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز در خصوص وضعیت کلی مدارس شهر تهران گفت: «وضعیت فرسودگی شهر تهران، پشت نام این شهر بزرگ پنهان مانده است. سرانه میانگین فضاهای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز ۵/۲‌مترمکعب است، در حال که این سرانه در شهر تهران ۳/۶مترمکعب و در بعضی مناطق حدود ۲‌مترمربع است.»
به گفته قربانی، حدود ۵۰‌درصد مدارس شهر تهران فرسوده‌اند و «به همین دلیل مشارکت خیّران در نوسازی ساختمان مدارس پایتخت یک ضرورت است. مجمع خیّران مدرسه‌ساز شهر تهران در تعامل با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب یک برنامه ۲ ساله در نظر دارد با جذب حداکثری خیّران مدرسه‌ساز و استفاده از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در این عرصه، شاخص فضاهای آموزشی را افزایش دهد.»