یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

به جرات می‌توان گفت که بسیاری از شهروندان باور نمی‌کنند که شهر تهران به لحاظ فضاهای آموزشی با توجه به تعداد دانش‌آموزان و میزان فضای آموزشی، محروم‌ترین شهر کشور است.

مدرسه

 با این حال شهر تهران بیش‌ازسایر نقاط کشور نیاز به ساخت فضاهای آموزشی دارد.بسیاری از مدارس شهر تهران فرسوده است و نیاز به نوسازی و برخی نیز باید مقاوم‌سازی‌ شود، در برخی مناطق نیز مدارس همچنان دو شیفته هستند و این موضوع تنها محدود به مناطق جنوبی شهر تهران نیست.

جعفر شریعتی، عضو هیأت رئیسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران با تایید این نکته که شهر تهران با وجود اینکه پایتخت کشور است اما به لحاظ فضاهای آموزشی محروم‌ترین شهر کشور است، می‌گوید: پس از بازدید‌های انجام‌شده مشخص شد که شهر تهران نیاز شدیدی به فضاهای آموزشی دارد.او ایجاد تشکیلات مجمع خیرین مدرسه‌ساز در مناطق 19گانه آموزش و پرورش را یکی از راهکارها برای جلب بیشتر کمک‌های خیرین برای ساخت مدرسه در تهران برشمرد.

عضو هیأت رئیسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران می‌افزاید: در راه گسترش فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران 7کمیته فرهنگی، تشریفات، تبلیغات، جذب و هدایت، اصناف، مالی و حسابداری تشکیل شده است.شریعتی با بیان اینکه شهر تهران توانمندی‌های بسیاری دارد که هنوز ناشناخته مانده است می‌افزاید: باید خیرین در تهران شناسایی و تشویق به مشارکت در امر مدرسه‌سازی‌ شوند.او می‌گوید: اغلب خیرین کشور در شهر تهران سکونت دارند و آنها در دیگر شهرستان‌ها مدرسه‌سازی می‌کنند غافل از اینکه شهر تهران محروم‌ترین شهر از لحاظ فضاهای آموزشی است.

عضو هیأت رئیسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران با تاکید بر اینکه پایتخت کشور بیش از هر نقطه دیگر نیاز به ساخت فضاهای آموزشی دارد ابراز امیدواری کرد که این معضل با هماهنگی و کمک همه دستگاه‌های اجرایی و خیرین مدرسه‌ساز هرچه زودتر برطرف شود.

همکاری ارتش با خیرین مدرسه‌ساز

شریعتی با اشاره به برگزاری نشست مشترک مسئولان جامعه خیرین مدرسه‌ساز با فرمانده نیروی زمینی ارتش، از اعلام آمادگی ارتش برای واگذاری زمین برای ساخت مدرسه خبر داد. او با قدردانی از همکاری صمیمانه ارتش می‌گوید: فرمانده نیروی زمینی ارتش در چند نقطه شهر تهران زمین برای ساخت مدرسه در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار داده است که پس از انجام مراحل اولیه با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به‌زودی ساخت مجتمع آموزشی در آنها آغاز می‌شود.عضو هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرهای استان تهران از آغاز دور جدید فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز در شهرهای استان تهران برای جلب مشارکت بیشتر خیرین در امر ساخت مدرسه خبر داد.

کد خبر 168218

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز