قطعاً با توجه به شرایط پیش آمده محرم متفاوتی در پیش رو خواهیم داشت....

حسین هوشیار / مداح اهل‌بیت(ع) :قطعاً با توجه به شرایط پیش آمده محرم متفاوتی در پیش رو خواهیم داشت. در حقیقت باور دارم امسال، ماه محرم آزمون سختی برای مداحان، سخنرانان، مردم و البته مدیران اجرایی و دست‌اندرکاران برگزارکننده مراسم سوگواری است. 
مدیران اجرایی به دلیل اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای فراهم کردن زیرساخت برگزاری مراسم سوگواری استفاده کنند، کار دشواری پیش رو دارند و مداحان و سخنرانان هم باید خودشان را با شرایط پیش آمده وفق دهند و به دنبال حال خوب برای خودشان نباشند. 
مداحان نباید امسال در مراسم سوگواری به دنبال برآوردن نیازهای روحی و روانی خودشان باشند. آنها باید مصلحت عموم را در نظر بگیرند و مراسم سوگواری را براساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا با حداقل سوگواران و در کوتاه‌ترین زمان برگزار کنند. 
امسال محرم باید همه شرایط بحرانی را بپذیریم و از خواسته‌های سال‌های گذشته خود عقب‌نشینی کنیم. مطمئنم با این کار امسال خالصانه‌ترین عزاداری محرم را تجربه می‌کنیم. 
شخصاً به‌عنوان مداح با تجمع سوگواران در فضای بسته موافق نیستم و ترجیح می‌دهم مراسم سوگواری‌سالار شهیدان براساس پروتکل ستاد مقابله با کرونا در فضای باز برگزار شود. به همه شهروندان و متولیان هیئت‌ها توصیه می‌کنم قبل از هر چیزی به سلامت عزاداران بیندیشند تا با جلوگیری از تجمع به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنیم.