مؤسسه «نور سپید هدایت» در محله شوش چند سالی است که پذیرای زنان آسیب‌دیده اجتماعی است و به این مددجویان خدمات ارائه می‌دهد.

«سپیده علیزاده» کارشناس ارشد روان‌شناسی و مدیرعامل مؤسسه کاهش آسیب «نور سپید هدایت» با ابراز رضایت از کمک خیّران و انسان‌های نوعدوست می‌گوید: «مردم در مناسبت‌های مختلف ابراز همدلی می‌کنند و نذری‌های خود را در میان مددجویان مؤسسه توزیع می‌کنند.» به گفته او روزانه حدود 100 تا 130 مددجو در مؤسسه‌ تردد می‌کنند که اغلب زنان و کودکان آسیب‌دیده اجتماعی هستند. او به نکته جالبی اشاره و عنوان می‌کند: «شهروندان گمان می‌کنند تعداد مددجویان مؤسسه زیاد است و گاهی اوقات بیش از حد نیاز غذاهای نذری به مؤسسه ارسال می‌کنند که این کار اسراف است و مایل به رخ دادن چنین اتفاقاتی در مؤسسه نیستیم.» علیزاده ادامه می‌دهد: «شهروندان اطلاع و آگاهی درستی از ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده از جمله زنان و مردان و حتی کودکان ندارند و اکثر نذری‌هایی که در میان مددجویان مؤسسه یا حتی افراد آسیب‌دیده سایر مؤسسه‌ها توزیع می‌شود، عدسی و آش است. مددجویان مانند هر انسان دیگری نیاز به تنوع غذایی دارند و درخواست می‌کنیم افراد نوعدوست به این موضوع توجه داشته باشند.» به گفته مدیرعامل مؤسسه کاهش آسیب نور سپید هدایت اهدای مواد غذایی خشک بهترین کمک است: «شهروندان وقتی مواد غذایی و اولیه خشک را در اختیار ما قرار دهند آنها را با کمک مددجویان می‌پزیم. این کار اولاً براساس نیاز آنها انجام می‌شود و از سوی دیگر سبب سرگرمی‌ و حتی توانمندی مددجو می‌شود.»
مددجویان آسیب‌دیده مؤسسه نور سپید هدایت علاوه بر غذا نیاز به پوشاک مناسب و لوازم و اقلام بهداشتی دارند. علیزاده این نکته را بیان و عنوان می‌کند: «اکثر مردم گمان می‌کنند تنها نیاز مددجویان و افراد آسیب‌دیده غذاست. هرچند این موضوع صحت دارد و مددجویان و افراد آسیب‌دیده مانند هر انسان دیگری برای بقا نیاز به غذا دارند، اما فراموش نکنیم آنها هم زندگی می‌کنند و مثل هر شهروند دیگری نیاز به پوشاک، درمان، تفریح، تحصیل و حتی اقلام بهداشتی دارند.»
شهروندان برای اهدای بسته‌های کمکی خود شامل غذاهای گرم، مواد غذایی خشک، البسه، اسباب‌بازی برای کودکان، اقلام بهداشتی و ارائه خدمات درمانی به مددجویان مؤسسه کاهش آسیب «نور سپید هدایت» با شماره 09125572263 سپیده علیزاده تماس بگیرند.