محله قیام یکی از محله‌های مذهبی و قدیمی تهران است که از گذشته تا به امروز هیئت‌های صاحبنامی‌ در آن در مناسبت‌های مذهبی به‌خصوص ایام عزاداری اباعبدالحسین(ع) به سوگواری و عزاداری می‌پرداختند.

محرم امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و توصیه مقام معظم رهبری شیوه برگزاری مراسم عزاداری در این هیئت‌ها تغییر کرده است و عزاداران حسینی امسال شاهد برگزاری مراسم سینه‌زنی و عزاداری خارج از محوطه حسینیه‌ها و مساجد و در فضاهای باز تعبیه‌شده در محله خواهند بود. 
امسال محرم می‌توان از فضاهایی مانند پارک‌ها و پاتوق‌های محلی و حتی زمین‌ها بازی استفاده کرد. در حقیقت قبل از محرم این فضاها محل گذران اوقات فراغت شهروندان بود و در ماه محرم مکان برپایی مراسم سوگواری سالار شهیدان می‌شود. کاربری تغییر نمی‌کند بازهم مردم گرد هم می‌آیند اما این بار با رعایت فاصله‌های اجتماعی. مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه با ماسک در این فضاها حاضر شوند و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. هیئت‌های آرونی‌ها، سیدها، اتفاقیون و موج‌الحسین در محله قیام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه‌شده برنامه‌های دهــه اول ماه محرم را پیش‌بینی کرده‌اند.