همشهری آنلاین: اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان ۱۶ تن از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایارن ایران را ربودند و به مناطق مرزی پاکستان بردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این نیروها در حال تعقیب اشرار مسلح در منطقه بودند که به کمین آنها افتادند.

ایسنا نیز در خبری اعلام کرد این ۱۶ نفر حین ماموریت در اطراف سراوان ربوده شده و به پاکستان منتقل شدند.

در همین خصوص سرهنگ پاسدار احمد طاهری، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی موفقیت‌های اخیر ناجا در کنترل مرزها و برخورد قاطعانه با اشرار و قاچاقچیان مسلح و کشف مقادیر قابل توجه مواد مخدر، عوامل گروهک‌های وابسته به استکبار جهانی، سعی در ناامن جلوه دادن کشور و ایجاد شرارت در مناطق مختلف کشور دارند.

وی افزود: گروهی از اشرار و عوامل وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی خارج از کشور در کمین غافلگیرانه، ۱۶ نفر از کارکنان ناجا، شامل پنج نفر کادر و ۱۱ سرباز وظیفه را ساعت دو بامداد امروز (شنبه ۲۵ خرداد) به گروگان گرفته و آنان را ساعت پنج صبح به کشور پاکستان انتقال دادند.

وی ادامه داد: درپی وقوع این حادثه، ماموران نیروی انتظامی در منطقه مستقر و اقدامات لازم را جهت کنترل نوار مرزی و دستگیری اشرار مسلح و آزادسازی افراد گرو گرفته شده را به عمل آورده‌اند.

وی اظهار کرد: کلیه اقدمات امنیتی، انتظامی و دیپلماتیک و رایزنی‌های لازم با مقامات پاکستانی، جهت آزادسازی این افراد، انجام شده و موضوع به صورت همه جانبه از طریق مرزبانی و اینترپل تحت بررسی و پیگیری است.

واحد مرکزی خبر نیز از پیگیری برای آزاد کردن این نیروها از سوی مقامات امنیتی و انتظامی از طریق وزارت امور خارجه، خبر داد.