چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: گروگان‌های آزاد شده ایرانی صبح چهارشنبه 31 مرداد تحویل نمایندگان اعزامی ایران به کویته پاکستان شدند.

حبیب‌الله دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایرنا بیان کرد: ‪ ۲۱‬شهروند آزاد شده توسط نیروهای پلیس پاکستان ساعتی پیش در محل کنسولگری ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تحویل نمایندگان ایران شدند.

وی اظهار داشت: این شهروندان چهارشنبه 31 مرداد با یک فروند هواپیمایی اختصاصی اعزامی، از کویته به زاهدان انتقال می‌یابند.

او گفت: تمامی این افراد سالم هستند و بزودی به آغوش خانواده باز می‌گردند.

پلیس پاکستان دو روز پیش با همکاری‌های اطلاعاتی دستگاه‌های سیاسی و امنیتی سیستان و بلوچستان ایران، محل استقرار اشرار فراری ایرانی را در منطقه "مند" تربت ایالت بلوچستان در آن کشور محاصره و با آنان درگیر شد.

در این درگیری ‪ ۲۱‬شهروند که توسط اشرار در محور چابهار به ایرانشهر و سایر نقاط کشور ربوده شده و به خاک پاکستان منتقل شده بودند، آزاد شدند. [گروگان‌های محور چابهار - ایرانشهر آزاد شدند ]

بر اساس اعلام مسوولان سیاسی و امنیتی سیستان و بلوچستان در این عملیات تعدادی از اشرار به هلاکت رسیده و شماری نیز دستگیر شدند.

گفته می‌شود به زودی اشرار دستگیر شده نیز بر اساس توافق‌های دو طرف از سوی پلیس ایالت بلوچستان پاکستان تحویل پلیس سیستان و بلوچستان می‌شوند.

کد خبر 29570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز