کاهش پیام‌های شهروندی محله‌های امانیه و حسن‌آباد زرگنده در سامانه ۱۳۷ نسبت به سال گذشته نشان از رضایتمندی ساکنان ناحیه ۲ از عملکرد شهرداری این ناحیه دارد.

 همشهری آنلاین- زهرا کریمی: کاهش پیام‌های شهروندی محله‌های امانیه و حسن‌آباد زرگنده در سامانه ۱۳۷ نسبت به سال گذشته نشان از رضایتمندی ساکنان ناحیه ۲ از عملکرد شهرداری این ناحیه دارد. به دلیل همین رضایت و کاهش پیام‌های شهروندی این محله‌ها با «همایون نورچه ای» شهردار ناحیه ۲ منطقه ۳ درباره اقدامات انجام شده در ناحیه‌اش گفت‌وگو کردیم.

 از فعالیت‌هایی که در ناحیه ۲ سبب افزایش رضایت شهروندان شده است بگویید.

سعی و تلاش من و همه همکارانم در ناحیه جلب رضایت شهروندان و ایجاد رفاه شهرنشینی است. بنابراین برای رضایت صد در صدی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. ۲ محله امانیه و حسن‌آباد زرگنده ویژگی‌های خاصی دارند. محله حسن‌آباد زرگنده یکی از محله‌هایی است که بافت فشرده مسکونی و فرسوده دارد. امسال از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵ هزارمترمربع لکه‌گیری در ۳۰۰ نشانی انجام داده‌ایم که قریب به ۱۳ هزار و ۵۰۰‌مترمربع آن در محله زرگنده و بقیه هم در محله امانیه اجرا شده است. در معابری مثل خیابان عمرانی که حدود ۸ سال آسفالت نشده بود با توجه به نیاز شهروندان طی ۴ ماه اخیر به طول ۶۵۵‌متر روکش آسفالت، انجام و دسترسی شهروندان و تردد آنها به شکل حائز اهمیتی اصلاح شد.

  از اجرای طرح توسعه مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان ولی‌عصر(عج) چه خبر؟
 اولویت امسال ما در شهرداری ناحیه ۲ فراهم کردن بستر مسیر دوچرخه‌سواری است. مسیری به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر از خیابان ولی‌عصر(عج) در محله امانیه واقع شده که با بهسازی این خیابان برای مسیر دوچرخه کار اساسی صورت گرفت و در کنار این طرح تعویض کفپوش‌های پیاده‌رو، همسطح‌سازی خیابان‌ها با پیاده‌رو، حذف پله و نصب رمپ، نوسازی پل‌های عرضی و ساماندهی معابر برای‌ تردد توانیابان و سالمندان نیز اجرا شد.

  برای درختکاری این خیابان چه برنامه هایی دارید؟
کار مهم دیگر در خیابان ولی‌عصر(عج) کاشت نهال و درخت با همکاری سازمان پارک‌ها و ایجاد دور باغچه‌ای و استفاده از جدول‌های مخصوص است. امیدواریم در این ناحیه از منطقه ۳ با تقویت زیرساخت‌ها رضایت شهروندان را جلب کرده باشیم و همچنان بتوانیم در زیباسازی نمای بصری شهر، ایجاد امکانات رفاهی و رفع دغدغه شهروندان ساکن در بافت فرسوده همسو با هدف تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» قدم برداریم.