همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه شانزدهم مهر به گروه 1+5 توصیه کرد که با زبان تهدید با ملت ایران سخن نگویند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل به مذاکرات مثبت "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با "خاویر سولانا" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه طرفین‌از مذاکرات ابراز رضایت کرده‌اند ولی برخی اظهارات در جلسه دو روز گذشته گروه ‪ ۵+۱‬نشان از زمزمه‌هایی دارد که ازآن بوی تهدید و تحریم شنیده می‌شود.

رییس مجلس با بیان اینکه درجلسه گروه‪ ۵+۱‬یکباردیگر زمزمه شورای امنیت و بحث تهدید مطرح شده است ، افزود : اعلام می‌کنیم که چون سخن منطقی داریم و نمی‌خواهیم از مقررات بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سر پیچی کنیم و چون علاقمند به استفاده ازانرژی صلح آمیز هسته‌ای هستیم و آن را حق ملت ایران می‌دانیم، آماده ادامه مذاکره هستیم.

حداد عادل با تاکید به اینکه "وقتی کسی سخن منطقی دارد ، از ادامه مذاکرات وحشتی ندارد" ، تصریح کرد: ما در مذاکرات می‌خواهیم هم دیدگاه خود را مطرح کنیم و هم نگرانی‌های طرف مقابل را درک کنیم.

وی اظهار داشت : اگر طرف مقابل نگران انحراف فعالیت‌های ایران به سمت نظامی‌است اما ما اعلام‌کرده‌ایم که در چارچوب مقررات بین‌المللی‌آمادگی همکاری برای هرگونه نظارت قانونی را داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت:اگر باهمه این اوصاف و مقدمات، بازصحبت از تحریم‌و تهدید به میان بیاید معلوم می‌شود که مساله هسته‌ای برای برخی قدرت‌ها خصوصا آمریکا، جز یک بهانه برای‌اعمال فشار برملت ایران نیست.

حدادعادل خاطرنشان کرد:مادام که بنابر مذاکره و حل منطقی مساله باشد، ما این راه را ادامه می‌دهیم ولی اگر قرار باشد صحبت از تهدید و تحریم شود و با این زبان با ملت ایران صحبت شود ، مجلس هم که زبان و صدای ملت ایران است بر حق استفاده ملت از انرژی صلح آمیز هسته‌ای ، پافشاری می‌کند.