به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودروبانک، حال در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی سر به فلک کشیده، شاهد حضور زیرمجموعه لوکس فاو یعنی هونگچی در کشورمان هستیم. مانیانخودرو احتمالاً در اولین قدم با هونگچی H۵ که یک سدان لوکس است، به بازار کمرونق داخلی ورود خواهد کرد. به همین بهانه تصمیم داریم نگاهی کلی به این خودرو داشته باشیم.
بیشتر بخوانید:
جدیدترین شاسیبلند بازار خودرو ایران | ویدئو جدید دیگنیتی را ببینید
تصاویر و مشخصات رانا پلاس و سورن پلاس | ۲ خودروی عرضه شده در طرح فروش فوقالعاده را بشناسید
-
نگاهی کلی به هونگچی H۵
نخستین بار در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی بود که تصاویری از هونگچی H۵ در رسانههای خودرویی چین منتشر شد. این خودرو در سال ۲۰۱۹ به نمایشگاه خودرو دوبی آمد و عرضه آن در امارات متحده عربی آغاز شد. بهزودی نیز شاهد عرضه هونگچی H۵ به بازار کشورمان خواهیم بود.
برند هونگچی یکی از قدیمیترین خودروسازان چینی است که فعالیت خود را در سال ۱۹۵۸ میلادی آغاز کرد. خودروهای برند هونگچی برای سالها تنها اتومبیلهای تولید شده در جمهوری خلق چین بودند که استفاده از آنها تنها در انحصار روسای حزب کمونیست قرار داشت.
پس از تغییر قوانین تجاری چین و ورود خودروهای مختلف لوکس به بازار این کشور، برند هونگچی مورد بیتوجهی قرار گرفت و تا مدتها خبری از آن نبود تا اینکه در سال ۱۹۹۰ توسط گروه فاو احیا شد.
کمی به خودرو مورد بحث امروز بپردازیم، هونگچی H۵ یک سدان سایز متوسط است که در حال حاضر کوچکترین عضو در سبد محصولات هونگچی محسوب میشود. هونگچی H۵ براساس نسل دوم مزدا ۶ توسعه یافته و آثار همکاری مشترک مزدا و فاو در توسعه این خودرو به خوبی نمایان است. با توجه به ابعاد و اندازه هونگچی H۵، عمده رقیب این خودرو در بازار ایران را باید چری آریزو ۶ بدانیم.
-
طراحی خارجی هونگچی H۵
اگر اخبار مرتبط با خودروهای بیوک، اشکودا و کیا طی مدت اخیر را دنبال کرده باشید، حتما خطوط طراحی مشترکی را در ظاهر هونگچی H۵ خواهید یافت. نمای جلو هونگچی H۵ نسبتا جسورانه و خشن به نظر میرسد و جلوپنجره مشبک بزرگ، مشخصه اصلی طراحی خودرو در قسمت جلو است.
نمای جانبی هونگچی H۵ نیز همانند اکثر سدانهای سایز متوسط، نسبتا ساده طراحی شده و طراحان تنها با افزودن چند خط، موفق شدهاند تا اندکی حجم فانتزی را در این قسمت خلق کنند تا خودرو نسبتا عضلانی به نظر برسد. نکته مثبت نمای جانبی هونگچی H۵ استفاده از رینگهای زیباست که با سایز بدنه هماهنگ هستند و متناسب به نظر میرسند.
نمای عقب هونگچی H۵ شبیه به خودروهای فست بک است، بنابراین صندوق عقب آن نسبت به سایر سدانهای سایز متوسط اندکی بالاتر بوده و به همین دلیل اسپرت و حجیم به نظر میرسد.
-
طراحی داخلی و امکانات هونگچی H۵
نمای داخلی هونگچی H۵ مطابق اصول حاکم بر طراحی داخلی امروزی توسعه یافته است، یعنی خلق ظاهری مینیمال و ساده که با حداقل دکمههای فیزیکی همراه باشد. بنابراین کنترل اکثر ادوات خودرو به صورت لمسی صورت میگیرد و دکمههای زیادی را در کابین هونگچی H۵ نخواهید دید. همانند محصولات جدید بیامو و مرسدس بنز، نمایشگر سیستم چندرسانهای در هونگچی H۵ جدا از سایر اجزای کابین قرار دارد. مجموعه نشانگرها نیز نمایی سنتی دارند و خبری از خوشه ابزار دیجیتال در پشت فرمان نیست.
سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، کنترل کشش و کنترل پایداری، شش کیسه هوا، سیستم تهویه صندلیهای جلو و عقب، سانروف و سنسور باران بخشی از امکانات رفاهی هونگچی H۵ هستند.
-
مشخصات فنی هونگچی H۵
برای قوای فنی هونگچی H۵، از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژر استفاده شده که حداکثر ۱۷۸ اسببخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را بر عهده دارد. مطابق اطلاعات رسمی ارائه شده، شتاب صفر تا صد هونگچی H۵ حدود ده ثانیه است و مصرف سوخت آن نیز ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی برآورد میشود.