پس از اصلاح کراساوورهای پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، پژو امروز مدل جذابتری را رونمایی کرده است؛ قدرتمندترین خودروی تولیدی این شرکت تاکنون.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودروبانک، از وقتی پژو تصمیم گرفته تا سال ۲۰۲۳ به بازار ایالاتمتحده برگردد، خودروهای این برند توجهات بیشتری را به خود جلب میکنند. پس از اصلاح کراساوورهای پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، این برند فرانسوی امروز مدل جذابتری را رونمایی کرده است - قدرتمندترین خودروی تولیدی این شرکت تاکنون. نسخه جادهای این مدل که در فوریه ۲۰۱۹ با عنوان کانسپت پژو ۵۰۸ پیاسای رونمایی شده بود، به شکل یک سدان و یک واگن عرضه شده است.
این مدلهای پلاگین هیبریدی قدرتمند یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را با دو موتور الکتریکی ترکیب میکنند. موتور احتراقی توان ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید میکند. موتور الکتریکی جلویی توان ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر و موتور عقبی توان ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۶ نیوتن متر تولید میکند.
این چیدمان هیبریدی نسخه PSE مدل ۵۰۸، توان کلی ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور کلی ۵۲۰ نیوتن متر را توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخها انتقال میدهد. در نتیجه، این قدرتمندترین خودرو جادهای پژو است و امثال پژو RCZ R و ۳۰۰۸ GT Hybrid۴ ۳۰۰ را در این زمینه پشت سر میگذارد. البته کانسپت ۳۰۸ R Hybrid از سال ۲۰۱۵ با توان تقریبی ۵۰۰ اسب بخار هرگز به عنوان یک مدل تولیدی ساخته نشد، بنابراین به حساب نمیآید.
صرف نظر از قدرت، PSE ۵۰۸ خیلی سریع است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۵.۲ ثانیه است. سرعت این مدلها به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و سرعت نهایی آنها هنگام استفاده از موتور الکتریکی ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است. پک باتری ۱۱.۵ کیلووات ساعتی قابلیت طی کردن مسافت ۴۲ کیلومتر را به این مدلها میدهد. شارژ کامل این پک باتری فقط دو ساعت طول میکشد.
وزن سدان ۱۸۵۰ کیلوگرم و وزن واگن فقط کمی بیشتر یعنی ۱۸۷۵ کیلوگرم است. با وجود وزن سنگین، شتابگیری ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت این مدلها فقط ۳ ثانیه طول میکشد.
پژو ۵۰۸ PSE در نیمه اول سال آینده در اختیار فروشندگان قرار خواهد گرفت. این مدل مسیر را برای نسل بعدی ۳۰۸ PSE باز میکند که قرار است در سال ۲۰۲۲ به رقیب فولکس واگن گلف R تبدیل شود.
نظر شما