افزایش شمار استفاده‌کنندگان از تلفن همراه حین رانندگی و تصادفات ناشی از آن موجب شده است که پلیس از هر ابزاری برای منع کردن رانندگان در مورد استفاده از تلفن همراه استفاده کند.

تلفن‌ها را زمین بگذارید

کالیفرنیا: به این منظور از چهره‌های مشهور سینمایی، فرهنگی و سیاسی درخواست شده است که از رانندگان بخواهند در هنگام رانندگی تلفن‌های همراه را زمین گذاشته و در صورت لزوم از هندزفیری استفاده کنند.

این در حالی است که با توجه به کمبود وقت و ترافیک سنگین، بسیاری از رانندگان خودروی خود را به دفتر کار تبدیل کرده و در حین رانندگی به تلفن‌های کاری پاسخ می‌دهند. با این حال  راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است رانندگان متخلف را تا 50 دلار جریمه می‌کند.

مجسمه پنیری

پاریس: یک مجسمه‌ساز مشهور در اقدامی جالب و منحصر به فرد مجسمه یکی از  نقاشی‌های تاریخی یک نقاش معروف را از پنیر  ساخته است. این مجسمه‌ساز ماهر برای ساخت این مجسمه از 907 کیلوگرم پنیر استفاده کرده است.

این مجسمه زیبا و خوردنی در مرکز شهر به نمایش گذاشته شده و افرادی که علاقه‌مند به بازدید این مجسمه هستند باید  بلیت‌های 2 دلاری خریداری کنند. گفتنی است که این مجسمه در چند شهر دیگر هم به نمایش در‌خواهد آمد و سر انجام تکه تکه شده و به فروشندگان لبنیات،  فروخته خواهد شد.

البته این مرد مجسمه‌ساز در گذشته نیز با پنیر، مجسمه‌های زیبایی ساخته که یک اقدام تبلیغاتی برای کارخانه های تولید کننده پنیر به شمار می‌آید. این کارخانه‌ها برای اینکه محصولشان به مجسمه تبدیل شود به این پیکر تراش مبالغ هنگفتی پرداخت کرده‌اند.

خانه‌ای از فولاد

فلوریدا:  تلاش چند ساعته کارگران برای منهدم کردن یک ساختمان از طریق کار گذاشتن مواد منفجره به نتیجه نرسید.

این ساختمان 12 طبقه که ستون‌های فولادی دارد به اندازه‌ای محکم ساخته شده که انفجار مواد منفجره کار گذاشته شده در ستون‌ها هم نتوانست موجب فروریختن آن شود. این در حالی است که صاحب ساختمان قصد دارد پس از خراب کردن آن به جایش یک هتل مدرن و بزرگ بسازد.

حفاظت از محیط زیست

گلاسکو: با توجه به افزایش مصرف بطری‌های آب معدنی که از پلاستیک ساخته شده‌اند و پیامد‌های آن برای محیط زیست، شهرداری کارمندان خود را مجبور کرده است به جای استفاده از بطری‌های آب، از مخزن آب بزرگی که در ساختمان شهرداری کارگذاشته شده است، استفاده کنند.

مرخصی جنجالی

لندن: کارمندان یک شرکت در اعتراض به قانون جدیدی که در محل کارشان به تصویب رسیده است، دست به اعتراض زدند. مدیر این شرکت از کارمندان خود خواسته است، برای هر بار استفاده از سرویس بهداشتی مرخصی بگیرند.

این در حالی است که بنا بر گفته اتحادیه‌های کارگری، این اقدام نقض حقوق کارمندان و تجاوز به حریم خصوصی آنها محسوب می‌شود.

هرچند اتحادیه کارگری به طور جدی مدیر این شرکت را ملزم به لغو این قانون کرده است اما مقامات شرکت همچنان قانون جدید را لازم‌الاجرا می‌دانند.

یکی از بخش‌های جالب این قانون این است که کارمندان نباید بالباس فرم وارد سرویس‌های بهداشتی بشوند و همچنین نباید   کلاه به سر داشته باشند. 

روسای این شرکت عرضه کننده موادپروتئینی اعلام کردند که با هدف افزایش درآمد این قانون را به تصویب رسانده‌اند.