دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

زبان شناسان می‌گویند، به زودی زبان انگلیسی صاحب واژه یک میلیونوم خود خواهد شد.

واژه میلیونی

تگزاس: نتیجه تحقیقات انجمن زبان شناسی حاکی از آن است که در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، واژه جدید به دایره واژگان انگلیسی زبان‌ها افزوده می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر ۲۵ درصد از جمعیت جهان یا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول یا دوم خود برگزیده‌اند و به همین دلیل این زبان بسیار پویا و زنده بوده و هر روز گسترش می‌یابد.

کارشناسان زبان می‌گویند واژه جدید یک واژه ۸ حرفی است که معنی آن وسایل برقی است که در حالت آماده به کار، برق مصرف می‌کند.

بهترین چایخانه

لندن: یک زن ژاپنی به عنوان بهترین گرداننده یکی از چایخانه‌های انگلیس برگزیده شد. این در حالی است که در تاریخ و فرهنگ ژاپن، چای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و آداب و رسوم ویژه نوشیدن چای در این کشور وجود دارد.

این زن به همراه خانواده‌اش از سال‌ها پیش در این چایخانه فعالیت می‌کند و مشتریان زیادی را جذب کرده است. شهرت این چایخانه در انگلیس به اندازه‌ای زیاد است که مقامات برگزار کننده جشنواره انتخاب بهترین چایخانه بدون چون و چرا این چایخانه را به عنوان بهترین محل صرف چای معرفی کردند.

البته صاحب این چایخانه به طور حرفه‌ای آشپزی هم می‌کند و کیک‌های کلاسیک اسفنجی دست‌پخت او نیز مشتریان زیادی دارد. این زن قبلا یک رستوران فرانسوی تاسیس کرده بود اما با توجه به اینکه مشتریان او بسیار انگشت‌شمار بودند وی مجبور به تعطیلی این مکان شد.

عملیات نجات خرس

فلوریدا: گارد ساحلی موفق شد با تلاش فراوان یک خرس بزرگ را از خطر غرق شدن در خلیج مکزیک نجات دهد.

بنا بود این خرس با کشتی به باغ وحش انتقال داده شود که کارشناسان برای بیهوش کردن او از شلیک دارت استفاده کردند اما همین که دارت به بدن خرس برخورد کردبه طرف اقیانوس دوید.

این خرس که در حال غرق شدن بود توسط نیرو‌های گارد ساحلی و با استفاده از تراکتور از آب بیرون کشیده شد.

سرقت بنزین

مکزیکو سیتی: مردی که با استفاده از مته، تانکر‌های حمل بنزین را در تاریکی شب سوراخ کرده و سوخت موجود در آنها را بیرون می‌کشید، توسط پلیس دستگیر شد. در طول این مدت، همسر او هم اوضاع را زیر نظر داشت تا در صورت سر رسیدن پلیس، شوهرش را خبر کند.

نقاش ۱۱۳ ساله

نیویورک: یک پیرزن اهل نیویورک در حالی تولد ۱۱۳ سالگی خود را جشن گرفت که به تازگی به هنر جدیدی روی آورده و نقاشی‌های زیبایی می‌کشد.

این زن که در سال ۱۸۹۵ متولد شد، در ایالت متحده ششمین و در جهان هشتمین پیرزن جهان است که بیشترین عمر را دارد. او در گذشته به حرفه باغبانی مشغول بود اما بر اثر کهولت سن این کار را رها کرد و هم اکنون به نقاشی روی آورده است.

این پیرزن خوش قلب و با انگیزه بیش از ۹ هزار ساعت در یکی از بیمارستان‌ها به طور داوطلبانه باغبانی کرده است و علاوه بر ایجاد یک گلخانه برای بیمارستان، برنامه باغ درمانی را برای بیماران اجرا کرده است.

او که یک بار ازدواج کرده اما فرزندی ندارد به خبرنگاران گفت: علاقه ندارم در مورد رمز و راز زندگی طولانی‌ام توضیح بدهم. پزشکان می‌گویند با وجود عمر طولانی، این زن مهربان همچنان از حضور ذهن خوبی برخوردار است.

کد خبر 56605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز