همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور در ابلاغیه‌ای به رؤسای پلیس‌راه‌های کشور خواستار برخورد جدی و بدون اغماض با تخلفات رانندگان پرخطر در طرح تابستانی شد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی سه‌شنبه (11تیر) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که 6 هزار و 977 تن در تصادفات تابستان پارسال کشته شدند، افزود: از این تعداد 4 هزار و 872 نفر تنها در جاده‌های کشور کشته شدند.

وی با بیان این که با آغاز سفرهای تابستانی شاهد افزایش قابل توجه حجم تردد در جاده‌های کشور هستیم افزود: متأسفانه عامل بسیاری از تصادفات در جاده‌ها عوامل انسانی مانند خستگی مفرط و عدم تسلط در رانندگی و شرایط خاص است که رانندگان می‌توانند با رعایت قوانین مربوطه از بسیاری از حوادث جلوگیری کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که یکهزار و 901 تن در تصادفات تیر ماه سال 85 کشته شدند، افزود: این در حالیست که با کمک رانندگان و برخوردهای پلیس توانستیم شمار کشته‌های تصادفات تیر ماه سال گذشته را 302 نفر کاهش دهیم.

وی با تاکید بر این که متأسفانه بعضی از رانندگان با انجام حرکات مخاطره‌آمیز و بی‌توجهی به قوانین جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، گفت: بدین وسیله به تمامی رؤسای پلیس‌راه‌های کشور ابلاغ می‌شود در طرح تابستانی به شدت و بدون اغماض با این رانندگان پرخطر برخورد کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور به آمار طرح تشدید برخورد با رانندگان متخلف در خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و تاکید کرد: در این مدت 46 هزار و 769 خودرو و موتورسیکلت رانندگان متخلف توقیف شد. همچنین در این مدت 5 هزار و 940 جلد انواع گواهینامه توقیف شد که 840 گواهینامه ب1 نیز ابطال گردید.

وی خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال جاری همچنین با 6 هزار و 393 تخلف رانندگان بار و مسافر در کشور نیز برخورد شد.

فرمانده پلیس‌راه کشور در پایان اظهارامیدواری کرد که با مشارکت رانندگان و تلاش مأموران پلیس‌راه شاهد کاهش قابل توجه کشته‌های تصادفات در تابستان امسال باشیم تا مردم لذت سفر را بچشند نه تلخی آن را.