بعد از ماه‌ها انتظار بوستان وثوق‌الدوله با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ دراین‌باره گفت: «باغ وثوق‌الدوله که حالا بوستان سلیمانیه نامیده می‌شود، از مکان‌های‌ تاریخی و هویتی منطقه است که قدمت آن به ۱۵۰سال پیش برمی‌گردد. این باغ را وثوق‌الدوله یا حسن خان نخست وزیرساخته و به قول معروف خانه ییلاقی او بوده است.»

وی افزود: «این باغ ۲هزار و ۳۰۰‌مترمربعی تا ۲ سال پیش وضعیت نامطلوبی داشت. از هزار و۲۲۲ اصله درخت آن ۷۶۹ اصله خشک شده و از بین رفته‌است.» او ادامه داد: «بعد از بازدید اعضای شورای‌شهر از این باغ، اقدامات لازم برای تملک باغ انجام شد. رایزنی‌های ‌لازم صورت گرفت و سرانجام این مکان تاریخی از سوی شهرداری تهران خریداری شد.»

شهردار منطقه۱۴ افزود: «بعد از تملک باغ وثوق‌الدوله، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران عملیات بهسازی محوطه و عمارت آن را برعهده گرفت. معماری به کار رفته در این باغ، سبک ایرانی‌ـ اسلامی دارد و از جلوه بصری منحصربه‌فردی برخوردار است.»

کامبیز مصطفی پور با بیان اینکه، بوستان سلیمانیه به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شده و از این پس پاتوق فرهنگی مناسبی برای اهالی منطقه ۱۴ خواهدبود، گفت: «در این بوستان زمین بازی، فضای ورزشی حیاط‌های‌ مراکشی، تاکستان، کبوترخانه، سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.»