این روزها با نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی، در بخش‌های زیادی از محله‌های شرق پایتخت به‌ویژه محله‌های نارمک و مجیدیه شور و حال خاصی برپاست و شهروندان ارامنه خود را برای استقبال از سال نو میلادی آماده می‌کنند.

برای این منظور فروشگاه‌های عرضه محصولات ویژه این ایام در مناطق شرق پایتخت تا حدودی شلوغ است و شهروندان ارامنه با در نظر گرفتن شرایط کرونایی موجود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خریدهای ویژه سال نو میلادی را انجام می‌دهند.

هر چند اغلب آنها اعلام می‌کنند امسال به خاطر سلسله اتفاق‌های ناخوشایند که برخی جنبه عمومی دارد، مانند فراگیری و شیوع ویروس کرونا و برخی ویژه شهروندان ارامنه است، مثل جنگ قره باغ، بسیاری از شهروندان ارامنه مثل سال‌های گذشته جشن‌های ویژه سال نو میلادی را برگزار نمی‌کنند و بیشتر برای به جا آوردن برخی آیین‌های سنتی این ایام که اغلب بچه‌ها از علاقه‌مندان پر و پا قرص آن هستند و برای شادی این آنها تدارک مختصری می‌بیند. با این حال، این روزها حال و هوای سال نو میلادی هر چند مختصر و کمرنگ‌تر از سال‌های قبل در محله‌های ارامنه‌نشین مناطق شرق پایتخت حاکم است و پشت ویترین‌های بسیاری از مغازه‌ها در این بخش از شهر نشانه‌های آمدن سال نو میلادی دیده می‌شود؛ سالی که آرزو می‌کنیم برای همه به‌ویژه شهروندان ارامنه همراه با شادی و تندرستی و خیر و برکت در زندگی باشد.