همشهری آنلاین: نماز جمعه 21 تیر تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران تهدید  نیست اما اگر به او تجاوز کنید، آنچنان پاسخ می‌دهد که پشیمان شوید. 

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنجال کشورهای غربی در مورد رزمایش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس خاطر نشان کرد: ابتدا گفتند که ایران 9 موشک میان برد و دور برد ، آزمایش کرد و بعد این را مطرح کردند که این تهدیدی است برای کشورهای همسایه و برای هر کجا که این موشک‌ها برد دارد ، مخصوصا اسرائیل.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: این را دشمنان جمهوری اسلامی مطرح کردند که آغازش از آمریکا بود که وزیر امور خارجه این کشور، سخنگوی کاخ سفید و دو نامزد حزب جمهوریخواه و دمکرات نیز با یک تندی و کندی سخنانی را مطرح کردند. وی افزود: گفتند این رزمایش غیرقانونی و تهدید است و بعضی گفتند که چیز تازه‌ای نیست. به هر حال، از هر راهی می خواستند ایران را از نظر قانونی در دنیا محکوم کنند و در برابر کشورهای مختلف قرار دهند. بعدا هم گفتند که از همین روست که نباید به ایران برای غنی سازی اورانیوم مهلت داد و ایران نباید به غنی‌سازی ادامه دهد.

امامی کاشانی گفت: همه می‌دانند این رزمایش قانونی است و در مرز و محدوده جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و بسیاری این حرف را که این رزمایش غیر قانونی است، در دنیا محکوم کردند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: درباره اینکه می‌گویند این رزمایش تهدید است باید گفت که جمهوری اسلامی ایران، قدرت خود را در همه امور از جمله تکنیک، صنعت، علم و مسایل نظامی ، بعضی را بدست آورده و بعضی را در حال بدست آوردن است.

خطیب جمعه تهران خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: شما باید این قدرت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرید. وی افزود: دنیا این قدرت را قبول دارد ولی دشمنان قبول ندارند. یعنی در باطن می‌دانند ولی در ظاهر می‌خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در 30 سال گذشته، عمل جمهوری اسلامی ایران مشخص بوده است. برای کجا تهدید بوده است؟ شما خودتان تهدید بوده‌اید و به تهدیداتتان هم عمل کرده اید ؟ شما با ایران چه کردید؟ صدام خبیث و بدبخت را به جان ایران انداختید. در افغانستان و عراق جنایت کردید و در کشورهای مختلف هم جنایت می‌کنید . در ایران هم هرچه به دستتان بیاید می‌خواهید جنایت کنید. این تاریخ و شناسنامه شماست.

وی تصریح کرد: شناسنامه جمهوری اسلامی ایران شفاف و صاف و تمیز است. جمهوری اسلامی طی این 30 سال، به کجا خواست دست درازی کند؟ همه جنایت‌ها از شماست. اما برای آنها اسم می‌گذارید. می‌گویید می‌خواهیم امنیت برقرار کنیم و با تروریسم مبارزه کنیم. به خیال خودتان اسم‌هایی می‌گذارید و این همه جنایت می‌کنید و دنیا هم می‌داند.


خطیب جمعه تهران تاکید کرد: ایران در این مدت یک تجاوز به یک جا نکرده است. اینکه می گویید تهدید است، تهدید کجا و کدام کشور است ؟ ایران چارچوب دارد. شما چارچوب ندارید. شما دهانتان، کارتان ، قلم تان و تصمیماتتان حساب و کتاب ندارد اما ایران چارچوب دارد و چارچوبش اسلام و قرآن است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات 7 و 8 سوره مبارکه ممتحنه افزود: خداوند می فرماید که با کسانی که مسلمان نیستند ، با آنها اگر با دینتان نمی‌نگند، اگر کشورتان را اشغال نمی‌نند و از کشورتان، شما را بیرون نمی‌نند نسبت به آنها نیکی و خوبی کنید.

مامی کاشانی گفت: شعار و چارچوب قران، نیکی به همه است و این چارچوب اسلام است و این چارچوب هم دست یک نفر است و آن هم مجتهد عادل جامع الشرایط قرآن شناس و پایبند به دین است که در تمام مسایل دینی با تمام دقت و معرفت ، هم می ناسد و عمل می‌ند ، که او رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین است. کار دست ایشان است.

خطیب جمعه تهران افزود: این قرآن، در عصر امام عصر دست امام زمان است و در عصر غیبت دست ولی فقیه است که اجرا می ند . قرآن می وید وقتی با دینتان و کشورتان دعوا نمی نند شما نسبت به آنها با نیکی و عدالت رفتار کنید.

وی اضافه کرد: بنابراین، اینکه بگویید موشک‌ای شهاب 3 دو هزار یا هزار یا پنج هزار کیلومتر می‌ود و به ایتالیا و انگلستان و ترکیه می‌سد، تمام دروغ است . این یک قدرت نظامی است و ایران چارچوب دارد مثل شما بی‌ساب و کتاب نیست . مثل شما آدم‌ایی که اصلا حساب آدمیت دست‌ان نیست، نمی‌اشد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ایران، اسرائیل را به عنوان یک کشور قانونی نمی شناسد چون غاصب است و کشوری را غصب کرده است . چطور آمریکا و انگلیس را می شناسد.

امامی کاشانی تصریح کرد: الان هم با اسرائیل سر جنگ ندارد . نمی‌واهد موشکش را به تل آویو پرتاب کند . ولی می‌وید اگر تو بزنی و تجاوز کنی، ما اقدام می‌کنیم.

امامی کاشانی گفت: قرآن می‌گوید ملتی که با کشور و دین و فرهنگ شما می‌جنگد، شما با آنها نیکی نکنید و با صمیمیت عمل نکنید.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: بحث سلاح هسته‌ای در کار نیست . صنعت انرژی هسته ای است . شما می‌گویید سلاح هسته‌ای و اهل این کار‌ها هستید . الان فضای مذاکره است و ایران و اروپا آماده مذاکره است . ایران سرتا پای ان.پی.تی را قبول دارد و امتحان خود را داده است. برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران کاملا روشن است .

وی افزود: شما چیزی را در دنیا پیدا می‌کنید و آن را تبلیغات می‌کنید و می‌خواهید مردم دنیا را مسحور کنید و برای خوش خدمتی به اسرائیل و صهیونیست‌ها که هر کار به دستشان می‌آید انجام می دهند و شما جنایتکاران هم حمایت می‌کنید و با کمال پر رویی پشت تریبون‌ها حرف می‌زنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: بحمدالله آخر عمر همه تان است و این روزها عمرتان پایان می یابد و نتوانسته‌اید برای خودتان کاری کنید، جز اینکه برای خودتان، یک مشت رسوایی به عنوان ارث گذاشتید و انشاء الله به جهنم می‌روید.

امامی کاشانی تاکید کرد: بنابراین، ایران تهدید نیست و این حرفی است که کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی گفته اند و می‌گویند ایران آماده مذاکره است. وی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: علیه ایران جوسازی نکنید. دنیای دروغ! اسرائیل دروغ! کاخ سفید دروغ و حامی دروغ! اگر بخواهید به ایران تجاوز کنید، آنچنان ایران پاسخ می دهد که پشیمان شوید