جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم بر گردن نظام حق دارند و ما روی موضوع هسته‌یی که حق مردم است مصالحه نمی‌کنیم

و با تهدیدها عقب نمی‌نشینیم، شما دشمنان هم سعی کنید ملت ایران را تهدید نکنید و دنیا را بیش از این مضطرب نکنید. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه‌ این هفته تهران، اظهار کرد: گروه 1 + 5 جلساتی دارند و به دنبال تحریم‌های جدیدی هستند، البته اختلافاتی بین آن‌ها وجود دارد و انتظار می‌رود چین و روسیه که تاکنون در این موضوع مقاومت کرده‌اند، اهتمام بیشتری کنند، در این کاری که رادیکال 1+5 دنبالش هست گول آمریکا و انگلیس را نخورند، این‌ها 10 یا 5 سال پیش احترام بیشتری داشتند یا امروز؟ امروز دنیا خیلی علیه‌شان بسیج شده باید عبرت بگیرند و دست از این شرارت‌های‌شان بردارند.

دنیا هم از چین و روسیه انتظار دارد که محکم و جدی بایستند و نگذارند این‌ها مقاصد شوم‌شان را پیاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما از رهبر عزیز و بزرگوار تا همه دست‌اندرکاران نظام می‌گویند که این انرژی هسته‌یی برای ما جنبه علمی و فناوری دارد؛ پس این‌که می‌گویند ما می‌خواهیم سلاح اتمی درست کنیم یک تهمت است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ایران در جلسه‌ای که در ژنو برگزار شد و معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشت، مواضع خود را صریحا اعلام کرد.

ما آماده هرگونه مذاکره و حرکت قانونی بر حق و بر عدل هستیم و راهی را که بر اساس احترام و حقوق متقابل یاشد طی می کنیم و اگر غیر از این باشد توافق نمی‌کنیم. آمریکا هم اگر می‌خواهد، حضور پیدا کند، اما ظالمانه نباشد؛ بلکه عادلانه و عاقلانه بیاید.

وی خطاب به غربی‌ها افزود: جمهوری اسلامی ایران موقعیت و نیت خود را در این 30 سال نشان داده است. مردم بر گردن نظام حق دارند و ما روی این موضوع که حق مردم است مصالحه نمی‌کنیم و با تهدیدها عقب نمی‌نشینیم، شما هم سعی کنید ملت ایران را تهدید نکنید و دنیا را بیش از این مضطرب نکنید.

امام جمعه‌ موقت تهران خاطرنشان کرد: مردم عراق و مرجعیت آن باید در برابر آمریکا بایستند، اشغالگران هم بیش از این خود را رسوا نکنند.

البته مساله‌ اصلی این است که مسلمین در لبنان، فلسطین و عراق با هم متحد باشند؛ زیرا در اثر اتحاد اسلام است که دشمن نمی‌تواند نقشه‌های شوم خود را پیاده کند.

امامی کاشانی با تاکید بر ضرورت وحدت ملت ایران نیز اظهار کرد: طرح‌های زیادی تاکنون برای مسائل اقتصادی مطرح شده است.

اقتصاد کشور ما واقعا بیمار است و باید با فکر و تدبیر به راه‌حل آن رسید. مجلس، دولت، قوه‌ قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمامی مسوولان بدانند که ولایت آن است که ثغور کشور اسلامی را حفظ کنیم و امور کشور را درست تدبیر کنیم.

این ولایت در تمامی کسانی که مسوولیتی در جامعه برعهده دارند، جریان دارد و این نحوی از ولایت و حکومت است. امیدواریم مسوولان با تدبیر مشکلات جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی را حل کنند.

این عضو مجلس خبرگان همچنین با تبریک روز پاسدار و بیان این‌که سپاه نیروی پشتوانه انقلاب است، ادامه داد: وقتی قانون اساسی نوشته می‌شد برخی کسانی که در آن زمان از منحرفان و مخالفان در خبرگان بودند روی موضوع سپاه بحث داشتند و نمی‌خواستند که این به عنوان یک اصل مطرح شود؛ زیرا می‌دانستند اگر پاسدار با نیروی نظامی و انتظامی همراه شود کشور از مصونیت برخوردار می‌شود؛ لذا تلاش‌هایی کردند اما نتوانستند کاری را به پیش ببرند.

وی با اشاره به ایام شعبانیه گفت: بهتر است خودمان را در این ماه شعبان اصلاح کنیم. در تمام وظایف و روابط‌مان با یکدیگر به خود بیاییم و خود را آماده کنیم تا این‌طور نباشد که از لحظه‌ای که از دنیا می‌رویم حق‌الناس بر گردن ما باشد.

امامی کاشانی همچنین یادآور شد: «بقیه‌الله خیر لکم ان کنتم صادقین» اولین کلامی است که امام(عج) زمان پس از ظهور با تکیه بر دیوار کعبه آن را به زبان خواهد آورد.

انسان کامل نقطه‌ اوج همه‌ ارزش‌هاست و عنوان بقیه‌الله تنها می‌تواند به یک انسان کامل اطلاق شود همان‌گونه که طبق احادیث این عنوان به انبیاء و اوصیاء گفته می‌شد. امام عصر هم که نقطه‌ ختم همه انبیاء و اوصیاست مصداق بقیه‌الله است.

وی اضافه کرد: در انجیل، تورات، سایر ادیان و حتی مسلمانان اهل سنت منجی آخرالزمان به عنوان یک تفکر و تئوری مطرح شده است.

در جهان تشیع البته مشکلی در اعتقاد و انتظار برای حضرت مهدی(عج) وجود ندارد اما مساله مهم انس گرفتن با ایشان است.

ما باید حضرت را بالای سر خود حس کنیم و حضورش را لمس کنیم که او ما را می‌بیند و با ما ارتباط دارد. باید این حقایق را لمس کرد و در نظر آورد. 

کد خبر 60077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز